۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 892118

رئیس گروه حفاظت و بهره برداری آبهای سطحی استان خراسان رضوی از پیشگیری یک تخلف بزرگ آبی در بالا دست سد "ارداک" خبر داد.

تخلف بزرگ آبی در بالا دست سد ارداک

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای خراسان رضوی، حمیدرضا استیلایی در تشریح این تخلف اظهار کرد: متخلفانی که با استفاده ازچند موتور پمپ در بالا دست سد ارداک حجمی معادل ۵۰ درصد آب انتقالی از این سد برای تامین آب شرب کلان شهر مشهد را به صورت غیر قانونی برداشت می‌کردند، شناسایی و ادوات آنان توقیف شد.

رئیس گروه حفاظت و بهره برداری آبهای سطحی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کنترل دقیق آب‌های ورودی به دریاچه سد ارداک از نیمه خرداد امسال آغاز شده است افزود: طی این مدت سه تیم گشت و بازرسی، ۴ روز در هفته بالا دست سد ارداک را تحت نظارت قرار دادند که با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ۸ موتور تلمبه و دیزل ژنراتور در محدوده ۴ روستای بقمج، میانمرغ، آبقد و تلغور جمع آوری شد.

وی میزان برداشت غیر مجاز توسط این تعداد موتور تلمبه را ۱۵۰ لیتر در ثانیه ذکر کرد و یادآور شد این میزان برداشت تقریباً ۵۰ درصد حجم آبی است که از ارداک به مشهد منتقل می‌شود.

استیلایی اهمیت رصد بالادست سدهای طرق و کارده را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، گشت و بازرسی بالادست سدهای طرق و کارده نیز برای جلوگیری از تخلفات آبی در دستور کار امور منابع آب مشهد قرار دارد که به زودی آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.