«مهدی سبحانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان پیش از عزیمت به محل ماموریت با امیرعبداللهیان دیدار و خداحافظی کرد.

دیدار و خداحافظی سفیر جدید ایران در ایروان با امیرعبداللهیان

به گزارش قدس آنلاین، «مهدی سبحانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در آستانه عزیمت به محل ماموریت امروز (یکشنبه) ۱۸ تیر ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سبحانی در سمت‌های دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، معاون سفیر در اوکراین، معاون سفیر در ترکمنستان، سرکنسول در کراچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، معاون مدیرکل غرب آسیا و مدیر کل راهبردی وزارت‌ امور خارجه خدمت کرده است.

سبحانی در دیدار و خداحافظی با امیرعبداللهیان برنامه‌های کاری خود را تقدیم وزیر امور خارجه کرد. 

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به اولویت سیاست همسایگی، رهنمودهای لازم را ارائه کرد.

مهدی سبحانی پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در دمشق بود و بعد از آنکه حسین اکبری به عنوان سفیر ایران برای سوریه تعیین شد، سبحانی نیز عهده‌دار سفارت ایران در ایروان شد. در همین ارتباط نیز روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام کرد: مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه بعد از یک دوره تلاش در این کشور، به عنوان سفیر ایران در جمهوری ارمنستان به ایروان اعزام خواهد شد.سبحانی از دیپلمات‌های باتجربه است.

سبحانی مدیرکل پیشین دفتر برنامه ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه از اردیبهشت ۱۴۰۰ به عنوان سفیر ایران در دمشق مشغول به فعالیت بود و با انتصاب اکبری به این سمت، به تهران بازگشت تا عهده‌دار سفارت ایران در ایروان شود. وی جایگزین «عباس بدخشان ظهوری» سفیر سابق ایران در ارمنستان شده است.

اکبری که اخیرا عهده‌دار سفارت ایران در سوریه شد، سابقه سفارت ایران در لیبی را در کارنامه کاری خود دارد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.