معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۳۵۵ نفر کل بیماران خاص و صعب العلاج نشاندار و تأیید شده در استان هستند، گفت: از میان این بیماران ۱۲ هزار و ۸۶۸ نفر مبتلا به دیابت نوع یک و دو هستند.

جولان بیماری دیابت در گلستان/ بیش از ۱۲ هزار مبتلای نشاندار

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صحرایی، ظهر امروز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در حوزه خرید خدمت سلامت فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این بیمه بیشترین عضو را در سطح کشور دارد و در استان گلستان یک میلیون و ۲۰۰ نفر از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند که حدود یک میلیون نفر رایگان بیمه شده اند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های حاکمیت و دولت‌هایی که در کشور روی کار می آیند، حمایت از برخی بیماران به خصوص بیماران خاص است، ادامه داد: در همین راستا «صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج» تشکیل شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت استان گلستان با اشاره اینکه این صندوق ابتدا برای حمایت از پنج بیماری از قبیل پیوند کلیه، ‌ام اس، تالاسمی و دیگر بیماری ها فعال شد، افزود: هم اکنون ۱۰۷ نوع بیماری مشمول اعتبارات خارج از ضوابط صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته اند.

وی اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ برای اداره کل بیمه سلامت استان گلستان را ۸۰ میلیارد ریال از محل خارج از ضوابط برای بیماران برشمرد و خاطرنشان کرد: این رقم در حالی تعیین شده که هزینه پرونده‌های خارج از ضوابط استان از ابتدای سال تاکنون ۴۰ میلیارد و ۴۷۶ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۱۴ ریال برای یک هزار و ۵۱۷ پرونده است.

صحرایی تعداد پرونده و هزینه‌های پرداختی از محل اعتبارات خارج از ضوابط سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را رقمی معادل ۱۱۳ میلیارد و ۶۳۳ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۱۳ ریال برای ۳ هزار و ۱۵۲ پرونده عنوان کرد و گفت: سهم بیماران سرطانی از هزینه‌های خارج از ضوابط برابر ۸۱ درصد است.

وی تعداد بیماران خاص و صعب العلاج نشادار استان گلستان را ۲۰ هزار و ۳۵۵ نفر برشمرد و تصریح کرد: تعداد بیماران خاص و صعب العلاج نشادار، تأیید شده با وضعیت بیمه فعال استان گلستان ۱۷ هزار و ۶۰۷ نفر هستند که بیماران دیابتی با نیاز دریافت انسولین ۸ هزار و ۵۴۳ نفر، پرفشار خون ۵ هزار و ۷۹ نفر، دیابت نوع دو ۴ هزار و ۲۵۶ نفر، سرطان نامشخص ۲ هزار و ۶۴۲ نفر و پرفشاری خونی کنترل شده ۲ هزار و ۳۴۱ نفر در رتبه‌های اول تا پنجم ۴۸ نوع بیماری ثبت شده از استان گلستان در سامانه را دارند.

معاون بیمه سلامت گلستان با تأکید بر اینکه معرفی بیماران به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات اداره کل بیمه سلامت استان گلستان است، اضافه کرد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳ هزار و ۵۲۵ نفر به بانک ملت و ۶۶۴ نفر به بانک مهر ایران جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.