فرماندار همدان گفت: تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در اولویت قرار دارد و در این راستا طرح جهاد آبرسانی برای رفع مشکل تعدادی از روستاهای شهرستان باید با سرعت بیشتری اجرا شود.

فرماندار همدان: طرح جهاد آبرسانی به روستاها با سرعت بیشتری اجرا شود

به گزارش قدس آنلاین، مسلم مخفی روز دوشنبه در بازدید از پنج روستای دارای تنش آبی بخش مرکزی شهرستان همدان، یکی از اولویت‌های دولت مردمی را رفع محرومیت از چهره روستاها دانست و اظهار داشت: در راستای محرومیت زدایی و رفع مشکل، اصلاح و توسعه شبکه توزیع، احداث مخزن، حفر چاه و لایروبی چشمه، قنات و چاه های در حال استفاده در دستور کار دستگاههای اجرایی مرتبط قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاها در دولت مردمی افزود: در این طرح طی توافقنامه ای توسط شرکت آب و فاضلاب با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی، رفع مشکل آب شرب و تامین پایدار آن در سطح روستاها مد نظر قرار گرفته است.

فرماندار همدان گفت: تعدادی از قنوات نیز در روستاها نیاز به لایروبی دارند که جهاد کشاورزی باید با جدیت بیشتری به دنبال تامین منابع اعتباری مورد نیاز و انجام اقدامات لازم باشد.

مخفی ابراز امیدواری کرد: همان اقدام جهادی که برای حل مشکل آب شهر همدان انجام شد برای بخش روستایی نیز عملیاتی شود.

وی یادآور شد: تلاش برای رساندن آب سالم و پایدار به مردم روستاهای کشور یکی از اهداف وزیر نیروی دولت سیزدهم است که برای تحقق آن جهاد آبرسانی تشکیل شد.

در این بازدید فرماندار همدان با همراهی معاون امور عمرانی فرمانداری، مدیر آب و فاضلاب شهرستان و بخشدار مرکزی همدان، وضعیت آب شرب پنج روستای ده دلیان، حیران، بارابند، نهران و مهدی آباد را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و با دهیار، اعضای شورای اسلامی و روستائیان گفت‌وگو کرد و نیز اقدامات شرکت آب و فاضلاب در راستای تامین آب شرب پایدار و چگونگی پیشرفت اجرای طرح جهاد آبرسانی در سطح روستاهای شهرستان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

استان همدان دارای یک هزار و ۱۰۰ روستا است که در حال حاضر به ۳۰ روستا با خودروهای دارای تانکر، آبرسانی صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.