سخنگوی فدراسیون کشتی: به طور قطع انتخابات فدراسیون کشتی روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه و در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

انتخابات فدراسیون کشتی در موعد مقرر برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ،محمد ابراهیم امامی اظهار کرد: ملاک عمل فدراسیون کشتی برای برگزاری مجمع انتخاباتی، اساسنامه‌ای است که در سال ۱۳۹۶ در زمان فدراسیون قبلی به تایید اتحادیه جهانی کشتی و به طبع آن کمیته بین‌المللی المپیک رسید. این اساسنامه که مورد تایید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز قرار گرفته، براساس اصول ورزشی و رعایت منشور المپیک به عنوان یک چارچوب حقوقی و مشتمل بر ۲۳ ماده لازم‌الاجرا است. برای مثال مبنای این اساس‌نامه تنها روسای هیئت‌های استانی است که با رای اعضای مجمع انتخاب شده‌اند و در مجمع انتخابات حق رای دارند. هیئت‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند نمی‌توانند در مجمع رای بدهند. این موضوع را به هیئت‌های کشتی که با سرپرست اداره می‌شوند، اعلام کردیم.

وی ادامه داد: نامزدها در ابتدا ۱۵ نفر بودند که ۶ نفر آن‌ها در مرحله بررسی صلاحیت مدیریتی از سوی کمیته تطبیق تایید نشدند. هم اینک ۹ نفر باقی ماندند و برای بررسی نهادهای نظارتی معرفی شدند. اسامی نهایی نفرات واجد شرایط جهت حضور در انتخابات به زودی از سوی مراجع تصمیم‌گیرنده اعلام خواهد شد.

امامی در پاسخ به این سوال که چه کسانی در نهایت در این انتخابات حضور می‌یابند؟ گفت: در مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی بیش از ۴۰ نفر شامل نمایندگان تربیت بدنی نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها، دانش‌آموزی، کارگری، نمایندگان مربیان، داوران، ورزشکاران (مردان و بانوان) و نماینده کمیته ملی المپیک حق رای دارند.

سخنگوی فدراسیون کشتی تاکید کرد: طبق اساسنامه، اتحادیه جهانی کشتی نیز منتظر برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تکلیف نماینده کمیته‌ها از جمله کمیته ورزشکاران و داوران در این انتخابات به چه نحوی است خاطر نشان کرد: در تبصره یک ماده پنج اساسنامه، صراحتا اعلام شده است که ملاک اصلی انتخاب نمایندگان ورزشکاران، داوران و مربیان، بالاترین عنوان قهرمانی یا رده کسب شده است.

مجمع فدراسیون کشتی قرار است روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۰صبح در سالن استاد فارسی آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.