در آخرین تحولات شمال سوریه، یگان های ارتش این کشور توانستند مواضع تروریست ها را هدف حملات سنگین توپخانه ای و راکتی قرار دهند.

حملات سنگین ارتش سوریه علیه تروریست ها/ بازداشت جوانان سوری توسط «قسد»

به گزارش قدس آنلاین، بعد از آرامش چند روزه در ریف ادلب، عناصر تروریستی بار دیگر به مناطق «کاهش تنش» تجاوز کردند و ارتش سوریه با شلیک سنگین توپخانه ای و راکتی، مواضع جبهه تروریستی النصره و هم پیمانان آن را در «سهل الغاب» هدف قرار داد.

منابع میدانی اعلام کردند که یگان های ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در مناطق مختلف هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آن ها وارد کردند.

به گفته این منابع، حملات سنگین ارتش سوریه در پاسخ به نقض آتش بس در مناطق کاهش تنش از سوی گروه های تروریستی موسوم به اتاق عملیات «فتح المبین» است که رهبری آن را جبهه النصره بر عهده دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: یگان های ارتش سوریه در صحرای شرقی نیز با حمله بقایای داعش در دیرالزور شرقی مقابله کرده و تعداد زیادی از تروریست های داعشی به هلاکت رسیدند و تعداد دیگری از آن ها فرار کردند،البته در این درگیری ها یک نفر از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسید.

منابع رسانه ای همچنین اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه رزمایش های نظامی در روستای «خربه عمو» واقع در جنوب شرقی قامشلی انجام دادند.

ارتش سوریه در این رزمایش از سلاح سنگین استفاده کرده و هدف از آن، بالا بردن آمادگی رزمی است.

از سوی دیگر، اشغالگران آمریکایی با استفاده از هفت خودروی نظامی زرهی و عناصر مسلح از شبه نظامیان «قسد» در روستای سیرانه در شمال الحسکه عملیات گشت زنی انجام دادند.

منابع محلی می گویند که نیروهای آمریکایی طی ۲۴ ساعت، دو بار عملیات گشت زنی مشترک با نیروهای قسد در این روستا انجام دادند.

همچنین منابع رسانه ای اعلام کردند که ۳عنصر مسلح از «شورای نظامی منبج» وابسته به نیروهای قسد از جمله یک فرمانده در اثر انفجار یک خودرو کشته شدند.

هنوز مشخص نشده که انفجار این خودرو توسط بمب بوده و یا اینکه پهپادهای ترکیه آن را هدف قرار داده اند.

از سوی دیگر نیروهای قسد ده ها جوان سوری در مناطق تحت سیطره آن ها در ریف حسکه را بازداشت کردند.

نیروهای قسد برای سومین هفته متوالی درحال بازداشت کردن جوانان سوری هستند ‌می خواهند به اجبار آن ها را به خدمت نظامی بفرستند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.