یک مقام کاخ سفید در پی تظاهرات هزاران شهرک‌نشین در چارچوب اعتراضات علیه طرح «تغییرات قضایی» کابینه بنیامین نتانیاهو در فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون بار دیگر از کابینه این رژیم  انتقاد و تاکید کرد که  او باید برای سازش واقعی تلاش کند.

انتقاد دولت بایدن از اقدامات رژیم صهیونیستی؛ آمریکا: نتانیاهو برای سازش واقعی تلاش کند

یه گزارش قدس آنلاین، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در ارتباط با بازنگری در قوه قضاییه رژیم صهیونیستی مجدداً از رژیم اسرائیل خواست اصلاحات قضایی را تصویب کند که از حمایت گسترده برخوردار است و نهادهای دموکراتیک اسرائیل را حفظ می‌کند.

این دومین باری است دولت بایدن در مورد بحران رژیم صهیونیستی پیرامون اصلاحات قضایی اظهار نظر می کند.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: همانطور که دولت ایالات متحده آمریکا گفته است، دموکراسی آمریکا و اسرائیل بر پایه نهادهای قوی، کنترل‌ها و ایجاد تعادل و یک دستگاه قضایی مستقل بنا شده‌اند.

این مقام کاخ سفید ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا به طور مستمر، چه خصوصی و چه علنی، گفته است که اصلاحات اساسی مانند اصلاحات قضایی مستلزم حمایت گسترده‌ است تا بادوام و پایدار باشد.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همچنین امیدوار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای یافتن یک سازش واقعی تلاش کند.

 عصر امروز سه‌شنبه هزاران نفر برای شرکت در ادامه اعتراضات خود علیه طرح «تغییرات قضایی» کابینه نتانیاهو، خود را به فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در نزدیکی تل‌آویو رسانده‌اند.

همچنین صدها نفر از شهرک‌نشینان در اعتراض به طرح جنجالی تغییرات قضایی در مقابل سفارت آمریکا در تل آویو تظاهرات کردند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پلیس تاکنون، ۴۸ نفر از معترضان به طرح تغییرات قضایی را در شهرهای مختلف بازداشت کرده است.

این در حالی است که روزنامه «معاریو» تعداد بازداشت شدگان در جریان تظاهرات‌های امروز علیه طرح جنجالی تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را ۸۸ نفر اعلام کرده است.

منابع عبری‌زبان گزارش دادند که پلیس برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان به استفاده از ماشین‌های آب‌پاش روی آورده است. نیروهای سواره نظام صهیونیستی در جریان متفرق کردن تظاهرات‌ها علیه طرح تغییرات قضایی، ۱۲ معترض را زیرگرفتند.

بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی ضمن شرکت در این تظاهرات گفت «من به کاپلان آمدم تا حمایت خود را از تظاهرکنندگان اعلام کنم و از آنها برای مبارزه مهم برای وجهه اسرائیل تقدیر و تشکر کنم. ما با هم کودتا را متوقف خواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.