نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف چهار هزار طرح عمرانی نیمه تمام در این استان شد و گفت : اولویت بندی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اعتبارات متمرکز ملی و مولد سازی سرمایه ها و نیز منابع داخل استان ضرورت دارد.

تعیین تکلیف چهار هزار طرح نیمه تمام مازندران

به گزارش قدس آنلاین،  علی بابایی کارنامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : کمبود زمین و مرغوبیت آن در مازندران مشکل عمده ای در زمینه اجرای طرح های توسعه ملی و استانی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به پیچیدگی نظام مسائل مازندران برلزوم تمرکز دولت برای حل حالش های بنیادی فراروی این استان تاکید کرد.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: ترافیک و باریکی محورهای مواصلاتی، پسماند، کمبود آب زراعی و آشامیدنی، تبدیل و تغییر کاربری اراضی، جنگل خواری، عدم توسعه زیرساخت ها و فقدان سامانه های اطمینان بخش سلامت و ورزشی و نیز ساختار شکننده زیست محیطی از عمده ترین نظام مسائل مازندران به شمار می روند.

وی افزود:مازندران بدلیل نزدیکی به پایتخت سرریز مشکلات جمعیتی تهران را پذیرا هست ولی اعتبارات ملی آن پاسخگوی حجم مشکلات و نیازهای این استان نیست.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به بافت کشاورزی و گردشگری مازندران خاطر نشان کرد: مازندران با تولید سالانه هشت میلیون تن محصولات کشاورزی مانند برنج و مرکبات سهم عمده ای در تامین امنیت غذایی کشور دارد اما توجه دولت به متولیان این بخش ناکافی است.
وی اظهار داشت: گردشگری مازندران نیز بعلت عدم تقویت زیرساخت ها توسعه یافته نیست و مستلزم توجه ویژه دولت است.
بابایی کارنامی ادامه داد : اقتصادی کردن فرایند تولیدات زراعی در روستاهای مازندران اولویت اساسی است که دولت باید آن را در دستور کار قرار دهد.
این مسئول با بیان اینکه تحول اقتصادی و زیربنایی در مازندران نیازمند سرمایه‌گذاری است اظهار کرد: بسترسازی برای احداث صنایع مادر از طریق مولد سازی سرمایه ها و نیز مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز اساسی مازندران است.
وی ادامه داد: رهیافت برنامه های توسعه استان باید مبتنی بر رشد یافتگی و شکوفایی عادلانه و پایدار مازندران باشد.
این نماینده مجلس گفت: با تلاش استاندار و مجمع نمایندگان استان نقشه راه توسعه یافتگی استان برمبنای مزیت های توسعه محلی و منطقه‌ای ترسیم شده است.
وی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان بر حل حالش های کلیدی توسعه مازندران با کمک دولت سیزدهم تمرکز یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.