دبیر ستاد امر به معروف کشور با بیان این‌که باید قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر جامع‌تر شود، بیان داشت: فریضتین را تنها در عفاف و حجاب خلاصه نکنیم، بلکه در مباحثی مانند رفع فاصله طبقاتی، رسیدگی به محرومان، حفظ محیط زیست و... نیز ورود داشته باشیم.

ستاد امر به معروف باید مرکز تضارب آرا باشد

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ حجت‌الاسلام دکتر طاهری آکِردی در دیدار با جمعی از تشکل‌های مردمی و فعالان عرصه عفاف و حجاب که در سالن جلسات این ستاد برگزار شد، پس از شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های حاضران، به آن‌ها پاسخ داد.

وی همچنین بر استمرار چنین جلساتی تأکید و بیان کرد: حداقل خروجی این جلسات نزدیک شدن اندیشه‌ها و افکار به یک‌دیگر است.

این مقام مسئول با بیان این‌که ما براساس تکلیف شرعی در ستاد امر به معروف حضور داریم، تصریح کرد: در ستاد پست دولتی نداریم و کارها به صورت جهادی پیش می‌رود.

دبیر ستاد امر به معروف، عمل به قانون، تعامل با دستگاه‌ها، پیگیری مطالبات مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را از سیاست‌های اصلی ستاد در دوره جدید برشمرد.

دکتر طاهری آکِردی با بیان این‌که در حال آسیب شناسی مسائل هستیم و به دنبال نسخه پیچی آنی و لحظه‌ای نیستیم، اظهار داشت: فریاد زدن همیشه خوب نیست. به جای سر و صدا باید به دنبال تنظیم قوانین صحیح در بحث فریضتین باشیم.

وی حیطه امر به معروف و نهی از منکر را وسیع دانست و افزود: فریضتین را تنها در عفاف و حجاب خلاصه نکنیم، بلکه در مباحثی مانند رفع فاصله طبقاتی، رسیدگی به محرومان، حفظ محیط زیست و... نیز ورود داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان این‌که ستاد امر به معروف به دلیل ستاد بودن نمی‌تواند رأسا در برخی مسائل ورود کند، اظهار داشت: تشکل‌های مردمی باید به عنوان بازوان اجرایی ستاد عمل کنند.

وی با یادآوری این نکته که در مسائل اجتماعی، وزارت کشور تنها دستگاه صادر کننده مجوز است، گفت: تا تشکل‌ها ثبت قانونی نشوند، نمی‌توان از مطالبه‌گری آن‌ها در محافل قضایی و حقوقی دفاع کرد. از این‌رو در حال رایزنی با وزارت کشور برای صدور مجوز هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف از برگزاری دوره‌های آموزشی برای تشکل‌ها خبر داد و تأکید کرد: تمامی تشکل‌ها باید هیأت اندیشه‌ورز داشته باشند.

وی همچنین خواستار راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی از سوی ستادهای امر به معروف استان‌ها شد و عنوان کرد: ستاد امر به معروف باید مرکز تضارب آرا باشد.

پیگیری مسجد محله محور از دیگر مباحث مطرح شده از سوی دبیر ستاد امر به معروف بود.

این مقام مسئول همچنین از راه‌اندازی جشنواره ملی امر به معروف و نهی از منکر جهت بهره‌وری از ظرفیت‌های فکری و هنری در موضوع فریضتین خبر داد.

دکتر طاهری آکردی اظهار کرد که باید قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر جامع‌تر شود.

دبیر ستاد امر به معروف در ادامه با بیان این‌که لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب قوه قضائیه در کمیسیون‌های قضایی و فرهنگی مجلس اصلاحات خوبی داشته است، بیان داشت: ستاد نیز در اصلاحات این لایحه نقش مهمی ایفا کرد.البته در حال حاضر مسئولیت عفاف و حجاب با وزارت کشور است ولی ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌ها در این موضوع هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.