رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۱۰ اخطاریه آلایندگی برای واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده آب هوا و پسماند در استان همدان صادر شد.

صدور ۱۱۰ اخطاریه آلایندگی برای واحدهای صنعتی و خدماتی همدان

به گزارش قدس آنلاین، حجت الله لطفی افزود: این اخطاریه ها برای واحدهای آلاینده از جمله فروسیلیس، مرغداری، دهیاری ها، سنگ کوبی، کارخانه های سیمان، آسفالت، بیمارستان ها و کشتارگاه ها صادر شده است.

وی ادامه داد: پرونده های محیط زیستی سه ماهه نخست سال جاری شامل ۱۸ پرونده تخلفی شکار و صید اعم از شکار قوچ وحشی، ماهی، تشی، گراز و ...، ۱۲ پرونده تخلفی شامل تخریب و تصرف و تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده استان، ۱۸ پرونده تخلفی در حوزه محیط زیست انسانی اعم از آلودگی آب، هوا، پسماند و ... بوده که در مراجع قضایی در جریان افتاده است.

لطفی گفت: تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و معدنی موظف هستند مطابق با قوانین و مقررات محیط زیست اقدامات لازم را در راستای جلوگیری از هرگونه آلودگی به عمل آورند در غیر این صورت حسب پایش و سنجش های صورت گرفته از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست و واحدهای تابعه، اخطاریه رفع آلایندگی با مهلت مناسب مطابق قانون صادر و در صورت عدم رفع آلایندگی واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.