امام جمعه اسلامشهر گفت: ایجاد فروشگاه‌هایی برای عرضه پوشاک و حجاب اسلامی در شأن مردم مؤمن و مسؤولان این منطقه یکی از نیازهای ضروری است که باید شرایط و مقدمات ایجاد و فعالیت چنین فروشگاهایی به وجود آید.

امام جمعه اسلامشهر: ایجاد فروشگاه‌های عرضه پوشاک اسلامی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر در نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی و دومین جلسه شورای توسعه قرآن این شهرستان که ظهر امروز به‌طور مشترک در محل سالن جلسات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه اثرگذاری مطلوبی داشته باشند، باید این فعالیت‌ها با محوریت قرآن انجام شوند.

وی افزود: قرآن باید در همه عرصه‌های زندگی قرار گیرد و در کنار معارف قرآن باید فرهنگ قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان ترویج، تبلیغ و نهادینه شده و به صورت کمی و کیفی به فعالیت‌های قرآنی پرداخته شود.

امام جمعه اسلامشهر با اشاره به اینکه اسلامشهر به دیار حافظان و قاریان قرآن شهرت یافته است، بیان کرد: ما در شهری نفس می‌کشیم که شهر قرآنی است؛ قاریان و حافظان قرآنی اسلامشهر در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده و به عنوان سفیران قرآنی جمهوری اسلامی ایران به اقصی نقاط جهان سفر و در راه فعالیت‌های قرآنی تلاش می‌کنند؛ لذا باید در ابتدای ورودی شهر و در جهت معرفی بهتر این شهر یک سازه مناسب و با به‌کارگیری المان‌های قرآنی و اسلامی احداث شود که مقدمات آن توسط شهرداری در حال اجرا است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش کارهای قرآنی در این شهرستان، تاکید کرد: شهرستان اسلامشهر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف قرآنی برخوردار است که برای رشد و گسترش بیشتر این فعالیت‌ها اقدامات بیشتری به‌طور منسجم برنامه‌ریزی شده است.

رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر در ادامه سخنان خود خطاب به اصناف و بازاریان گفت: کسی که هر روز با قرآن فعالیت و کسب‌وکار خود را آغاز کند، قطعاً کم‌فروشی، گران‌فروشی و احتکار انجام نمی‌دهد، توسعه قرآن یعنی اینکه تمام فعل و انفعالات ما با محوریت قرآن باشد و انجام شود.
 

امام جمعه اسلامشهر: ایجاد فروشگاه‌های عرضه پوشاک اسلامی ضروری است


امام جمعه اسلامشهر در ادامه این جلسه با اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان که یک شورای سیاست‌گذاری فرهنگی در منطقه است، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل و مباحث مطرح‌ شده در شورای فرهنگی عمومی شهرستان بحث تبلیغات محیطی است که انتظار می‌رود متولیان امر پیوست‌های فرهنگی و مذهبی را برای متن‌های تبلیغی در نظر بگیرند و متناسب با شأن و جایگاه این شهر تبلیغات انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگی تبلیغات محیطی در سطح شهر ضعیف است، تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ماه حزن و اندوه آل الله، باید تبلیغات فرهنگی مربوط به این ماه به گونه‌ای باشد که با استفاده از خطبه‌های امام حسین(ع) تصاویر و نوشته‌ها بیانگر ماه محرم باشد و به ابعاد مختلف قیام اباعبدالله پرداخته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر با گرامی‌داشت روز عفاف و حجاب گفت: بحث عفاف و حجاب به یک روز و برگزاری یک مراسم منوط نمی‌شود و باید در همه روزها و تمام نقاط و اوقات به اهمیت ضرورت حفظ حجاب و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداخته شود؛ نگرانی‌ ما از وضعیت حجاب در ادارات و ارگان‌ها نیست، متأسفانه اوضاع حجاب در برخی واحدهای صنفی خوب نیست؛ همچنین در برخی از فروشگاه‌ها، فروشندگان خودشان مروج و مبلغ بی‌حجابی هستند که باید با آن‌ها برخورد قانونی شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت حجاب یک واجب شرعی و سیاسی است، تصریح کرد: در ترویج فرهنگ بی‌حجابی دست‌های پشت‌پرده سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در کار است؛ باید برای حفظ حجاب جهاد تبیین کرد؛ همچنین این موضوع که چرا دستگاه‌های متولی اجازه فعالیت عده‌ای برای ترویج بی‌حجابی می‌دهند، قابل تأمل است و نباید اختلاف درون سازمانی مانع از انجام اصل فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی شود.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به اینکه اسلامشهر قله شهرهای مذهبی در استان تهران است، خاطرنشان کرد: ایجاد فروشگاه‌هایی برای عرضه پوشاک و حجاب اسلامی در شأن مردم مؤمن و مسؤولان این منطقه یکی از نیازهای ضروری است که باید شرایط و مقدمات ایجاد و فعالیت چنین فروشگاهایی به وجود آید و حمایت‌های مادی و معنوی لازم از فعالان این عرصه به عمل آید.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.