مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد سهم سلامت این استان در سال گذشته تخصیص داده شد.

 ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حوزه سلامت اصفهان اختصاص یافت

به گزارش قدس‌آنلاین، عباس مزیکی ضمن اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده در حوزه سلامت هزینه می شود، اظهار داشت: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت، به‌ خصوص برای مناطق محروم، روستاییان و عشایر ایفا می کند که در همین راستا طی سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان به این بخش در استان اصفهان اختصاص یافته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه مردم و فعالان اقتصادی در قبال هزینه‌هایی که دولت برای آن‌ها انجام می‌دهد باید پرداخت‌هایی را در قالب مالیات داشته باشند و باید از هزینه کرد آن اطلاع یابند افزود: مبالغی که در پایان هر ماه به صورت مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود براساس سرانه جمعیت است.

وی گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری ها و امور عشایر این استان پرداخت شد.

مزیکی با بیان اینکه فرار مالیاتی را باید متوقف کرد، افزود: باید به دنبال به اصطلاح دانه درشت‌هایی که از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند برویم، زیرا همگان باید برابر قانون پاسخگو باشند و پرداخت آن را وظیفه خود تلقی کنند.

وی به تحولات سال‌های گذشته در نظام مالیاتی اشاره و خاطرنشان کرد: پایدارترین و سالم‌ترین درآمد مالیات است و این موضوع در مدیریت شهری نیز اثر دارد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه با احتساب تکلیف آلایندگی، مالیات امسال نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت، گفت: در یکی دو سال اخیر شفافیت در امور مالیاتی افزایش یافته، به ویژه در مقوله‌هایی همچون ارزش افزوده، حساب، گردش دستگاه کارتخوان و گردش بانکی روند اقدامات بهبود یافته است.

وی به ضرورت عدالت در دریافت مالیات اشاره و اضافه کرد: این امر تنها با برخورداری از آمار و داده‌ها میسر است.
مزیکی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که رقم بیشتری برای مدیریت شهری وصول کنیم تا بسترهایی که برای توسعه شهر فراهم است به سرانجام برسد و همه مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.