مدیر کل و دبیر مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مشاوران وزرا در امور ایثارگران و روسای دستگاههای اجرایی به درخواست حدود سه هزار ایثارگر در سفرهای استانی خود رسیدگی می‌کنند.

درخواست حدود ۳ هزار ایثارگر کشور در سفرهای استانی رسیدگی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، رضا رحیمی نسب روز شنبه در نشست خبری تبیین هشتمین سفر مشاوران وزرا در امور ایثارگران به مشهد اظهار کرد: تاکنون مشاوران وزرا در امور ایثارگران هفت دوره سفر به استانهای مختلف داشته اند و مشاوران دستگاه های اجرایی مختلف با توجه به وضعیت ارتباط ایثارگران با دستگاه مربوطه و جمعیت استانها در هر دوره با حدود ۲ تا ۳ هزار ایثارگر ملاقات داشته و به تقاضای آنها رسیدگی کرده اند.

مدیر کل و دبیر مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران بدون ارائه آمار دقیقی از عملکرد مشاوران وزرا در سفرهای استانی یاد شده بیان کرد: درخواستها در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی، وضعیت مسکن و سایر مسائل و همچنین تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از جمله مطالبات عمده مطرح شده ایثارگران در دیدار با مشاوران وزرا بوده و آمار دقیقی از به سرانجام رسیدن این پیگیری ها به بنیاد شهید اعلام نشده است.

وی گفت: در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قصور داشته ایم، فرهنگی که می تواند به نابسامانی های فرهنگی فعلی سروسامان بدهد و چالش های پیش روی جامعه را برطرف کند.

رحیمی نسب ادامه داد: هنوز چند دهه از جنگ ایران و عراق نگذشته اما نقش ایثارگران دیده نشد و بسیاری نخواستند این نقش دیده شود که ما مسوولان و رسانه ها در این خصوص باید به وظائف خود عمل نمایند.

مدیر کل و دبیر مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: کهنه سربازان در دنیا با هر دیدگاهی قهرمان هستند، در خصوص این قهرمانان در ایران ما مسوولان و رسانه ها نقش زینبی خود را ایفا نکرده ایم، بطوریکه شهدا و جانبازان که در واقع قهرمانان واقعی هستند را فراموش کرده ایم، باید مظلومیت شهدا و ایثارگران و اهمیت آنها برای حفظ دین، ارزشها و خاک و کیان ایران را نشان دهیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: در قالب هشتمین سفر مشاورین وزرا به مشهد، طی روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه، نمایندگان دستکم ۴۰ نفر از مشاوران وزرا و روسای دستگاه های اجرایی کشور با حضور در ادارات کل و دستگاه های اجرایی استانی به همراه مدیران کل میز خدمت به ایثارگران برپا خواهند کرد.

صدیقه خدیوی خواستار اطلاع رسانی رسانه ها در خصوص این سفر برای پاسخگویی بهتر به ایثارگران شد و افزود: ایثارگران شاغل در این دستگاه ها و ایثارگرانی که مطالباتی مرتبط با یک دستگاه اجرایی دارند می توانند به این میزخدمت مراجعه کنند، به عنوان مثال ایثارگران برای پیگیری تسهیلات مسکن به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه می کنند.

وی اضافه کرد: با حضور مشاوران وزرا شورای اداری عصر ۲۶ تیرماه با حضور ریاست استاندار خراسان رضوی برگزار خواهد شد و در این جلسه به مسائل ایثارگران به شکل منجسم رسیدگی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.