مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تشریح راهکارهای زنده نگه داشتن عشق به اهل بیت(ع) در کودکان و نوجوانان، پرداخت.

راهکارهای زنده نگه داشتن عشق به اهل بیت(ع) در کودکان و نوجوانان

به گزارش قدس آنلاین، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مراسم نماز جمعه شهرستان تربت‌ حیدریه به ارائه نکته‌های تربیتی برای نمازگزاران پرداخت.

وی با اشاره به آغاز ماه‌های محرم و صفر، گفت: مسؤولیت ما در وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاب می‌کند تا بذر ایمان را در دل بچه‌ها بکاریم و برای تحقق این ارزش، برخی توصیه‌ها را به خانواده‌ها ارائه می‌دهیم. چرا که نقطه اشتراک و آغازین کار برای کودکان و نوجوانان، عشق به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) است.

علامتی افزود: در گروه سنی کودک با توجه به علاقه فطری به اهل بیت(ع) نیازی به استدلال و اثبات نیست فقط کافی است با ابزارهایی مانند نقاشی، قصه و هنرهای تجسمی این علاقه را گسترش دهید. 

وی اضافه کرد: در سنین نوجوانی نیاز است که برای پرورش این علاقه، به استدلال متوسل شوید چرا که نوجوان حساس است و مقاومت دارد پس ضروری است که با استفاده از استدلال، این مقاومت را به تدریج به همراهی بدل کنید.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به نقش کانون در ایجاد محبت به اهل بیت(ع) گفت: در کانون ابزار قدرتمندی به نام قصه‌گویی داریم که ریشه در دین و کتاب مقدس ما قرآن دارد و قصص انبیای ما به زبان نوجوان باید برای او بازگفته شود؛ نقش کتاب، روحانیت و معلم بر اساس سند تحول بنیادین، غیر قابل انکار و بسیار مهم است.

وی، مرحله سوم ایجاد محبت به اهل بیت(ع) در کودک و نوجوان را وارد کردن کودک به مراسم‌ و آیین‌های مذهبی دانست و افزود: اگر کودک و نوجوان در این مراسم‌ حضور داشته باشد و فضای آن را درک کند، سعی می‌کند با روش خود در این ماجرا ورود کند و به عبارتی محبت کند. یکی کفش جفت می‌کند، دیگری نوحه‌سرایی می‌کند، چای می‌دهد، شربت و شیرینی می‌دهد و... همه اینها حائز اهمیت است و باید توسط خانواده درک شود.

علامتی از هیأت امنای مساجد خواست نوجوانان را در برنامه‌ها مشارکت دهند و آنها را در این آیین‌ها دریابند تا محبت اهل بیت(ع) در دلشان جای گیرد و خاطره ماندگاری نقش ببندد.

وی با اشاره به تجربه راه‌اندازی خانه کودک در روزهای جمعه و مراسم نماز جمعه، گفت: در شهرستان تربت‌ حیدریه به واسطه رایزنی‌های انجام شده، مقرر شده است تا تعدادی خانه بازی با حضور مربی و اسباب‌بازی ایجاد شود تا نمازگزاران با خیال راحت کودک خود را به این مراکز بسپارند و به فریضه مهم نماز جمعه بپردازند و این مهم به‌زودی با همکاری و همراهی مسؤولان شهرستان و نماینده مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

 پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.