فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلابند، گفت: عشایر در دوران دفاع مقدس شجاعانه و در خطوط مقدم حضور داشتند، افتخار آفرینی شهدا و غیور مردان عشایر همیشه در اذهان ملت ایران ثبت است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) : افتخار آفرینی شهدا و غیور مردان عشایر همیشه در اذهان ملت ایران ثبت است

به گزارش قدس خراسان، سردار سید هاشم غیاثی روز شنبه در همایش «بزرگ ذخایر انقلاب ویژه نکوداشت ۱۸۰ شهید جامعه عشایری» در مشهد اظهار کرد: عشایر به عنوان مرزبانانی مبارز در طول تاریخ اجازه نداده اند که دشمن به حاکمیت ایران خدشه‌ای وارد کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: عشایر غیور کشورمان زمینه‌ساز وجود امنیت به شمار می‌روند و حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولان دارند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: اکنون کشور از اقتدار امنیتی خوبی برخوردار است و در شرایط قدرتمند و قوی به سر می‌برد که این شرایط مدیون رشادت‌های بسیاری از شهدا از جمله شهدای عشایر است.

سردار غیاثی خاطر نشان کرد: عشایر فرصتی برای جامعه هستند و همه باید خود را خدمتگزار این قشر بدانند و در مسیر حمایت از این گروه اهتمام بیشتری داشته باشند.

مسوول سازمان بسیج عشایری سپاه امام رضا (ع) نیز هدف از برگزاری همایش مزبور را معرفی شهیدان عشایری و سبک زندگی ایرانی -اسلامی اعلام کرد و افزود: ارتقای بینش ایثارگری و روحیه شهامت و استکبارستیزی به‌ویژه در بین نسل جوان، می‌تواند نقش بسزایی در تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند.

سرهنگ پاسدار عیسی صفری افزود: ۱۱ هزار و ۲۷۰ شهید عشایر در کشور شناسایی شده اند که این همایش در راستای کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور برپا شده است.

وی ادامه داد: شناسایی مشکلات عشایر، تجلیل از عشایر، شبانان و گله داران و معرفی جایگاه عشایر در ارتقای سلامت جامعه از مهمترین محورهای برگزاری این همایش است.

همایش بزرگ ذخایر انقلاب منطقه خراسان به مدت ۲ روز در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار می‌شود. تشکیل میزگردهای تخصصی با حضور مدیران کل خراسان رضوی و بیان دیدگاهها و نظرات عشایر از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.