فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: متولیان و مسئولین نسبت به وفاداری عشایر موظف به تلاش هستند تا مواردی که منجر به بروز مشکلاتی شده است را از سر راه عشایر بردارند.

موظف به حل مشکلات عشایر هستیم/ «شهادت» جزئی از فرهنگ ما است

به گزارش قدس آنلاین، کنگره ملی بزرگداشت شهدای عشایری کشور، یادواره ۱۸۰ شهید عشایری خراسان رضوی با عنوان «فرستادگان امام رضا (ع)» با حضور فرمانده سپاه امام رضا (ع)، ائمه جمعه، مدیران مدارس علوم دینی و روحانیون تسنن و تشیع، جمعی از عشایر خراسان رضوی و مدیران استانی حوزه عشایر، فرماندار و مدیران دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، نظامی و اجرایی شهرستان خواف برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه؛ اظهار کرد: انتخاب سوم شعبان به عنوان روز «پاسدار» از جانب امام خمینی (ره) دارای حکمتی است زیرا در سوم شعبان که سالروز ولادت امام حسین (ع) است و همچنین نیمه شعبان که سالروز ولادت امام زمان (عج) است، برای آحاد مردم ما به ویژه پاسداران و بسیجیان ما حاوی پیام بزرگی است.

جانفشانی برای رسیدن به نهضت ظهور امام عصر (عج)

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: پیام ماه شعبان و روز پاسدار این است که راه ظهور از کربلا می‌گذرد و آحاد مردم عزیز ما اگر بخواهند به نهضت ظهور یا نیمه شعبان برسند، از سوم شعبان و روز پاسدار که متعلق به آحاد مردم و بسیجیان است باید گذر کنند و این پیام جانفشانی برای رسیدن به نهضت ظهور امام عصر (عج) است.

وی تصریح کرد: پس از هر انقلابی، معماران آن انقلاب برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود نهادهایی ایجاد می‌کنند و نهاد سپاه و بسیج در واقع مولود انقلاب است و امام خمینی (ره) برای آنکه بتوانند اهداف دراز مدتی که برای انقلاب ترسیم شده است را طی کنند، این نهاد را در کنار برخی نهادهای دیگر انقلاب اسلامی شکل دادند، امروز هرچه از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد به این تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) پی می‌بریم.

غیاثی با بیان این‌که امروز انعطاف سپاه و بسیج در برابر مأموریت‌های مختلفی که در عرصه‌های گوناگون به آنها محول شده، بیشتر محسوس است، گفت: روزی حضور سپاه و بسیج در دوران دفاع مقدس متبلور بود و روزی در جنوب غرب یا شمال شرق و مرزهای کشور مأموریت خود را انجام می‌دهند، روز دیگر در محرومیت‌زدایی و سازندگی فعال هستند و به اعتقاد من چنین انعطافی فقط با حضور بسیج مردمی و عشایر بزرگوار رقم می‌خورد.

وی تأکید کرد: هیچ ارتش کلاسیکی در دنیا مانند بسیج و سپاه نمی‌تواند آنقدر انعطاف داشته باشد که در مقابل نیازهای متنوع نظام و کشور خود، آرایش بگیرد و اقدامات عملی و میدانی متناسب و مورد نیاز را انجام بدهد، اگر بخواهیم فرمایش امام عظیم‌الشان (ره) را جامه عمل بپوشانیم، باید به‌عنوان یک بسیجی و منتظر واقعی عمل کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: در طول دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و همچنین ۴ دهه انقلاب اسلامی، فرمایشات معمار کبیر انقلاب اسلامی (ره) همه محقق شده است، ما بخاطر نداریم که فرمایشی ایشان داشته باشند و هنوز تحقق نیافته باشد؛ اینکه امام راحل فرمودند «این انقلاب زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) است»، همه آحاد بسیجیان زمینه‌ساز این مهم هستند.

انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) است

وی خاطرنشان کرد: هر لحظه حضور ما در پیشبرد اهداف انقلاب یعنی حضور در مسیر نهضت انتظار امام عصر (عج) است، امام (ره) می‌فرمودند «هیچگاه مأیوس نشوید و اقدامات خود را همواره در مسیر نهضت انتظار بدانیم»، یک منتظر واقعی باید خصوصیاتی داشته باشد؛ منتظر واقعی پیوسته باید در جهت تعالی اخلاقی و معنوی خود تلاش کند، از شیوه‌های دشمن باخبر باشد، عنصر آگاهی را در زندگی خود مدنظر قرار دهد و نباید سست شود و مهم‌ترین نکته این‌که در مسیری که امام (ره) و شهدا در فراروی ما قرار دادند، ثابت قدم باشد.

غیاثی اضافه کرد: اگر در کنار انجام فرایض و تکالیفی که حاکمیت الهی به ما محول کرده است، اینگونه بودیم، مطمئناً می‌توانیم به آن مسیر رهنمون باشیم، قدر نعمت انقلاب و ولایت را بدانیم زیرا خداوند متعال در اعطای نعمات سنتی دارند. به برخی موجودات مانند فرشتگان هر آنچه داشتند اهدا کردند و به برخی دیگر مانند انسان‌ها فرمود «اگر قدر نعمت دانستی، آن را افزون می‌کنم و اگر قدر ندانستی منتظر کیفر و عذاب باش».

وی با بیان این‌که این حاکمیت الهی که ۴۳ سال از عمر پربرکت آن گذشته است، در تاریخ اسلام سابقه ندارد، ادامه داد: تا امروز همه آحاد مردم ما، برادران عزیز اهل سنت ما در کنار برادران عزیز اهل تشیع در عین وحدت و یکدلی با مشترکات فراوانی که می‌توانند محور تحکیم وحدت ما باشند، فعالیت دارند.

هیچگاه در مبانی با استکبار به نقطه اشتراک نمی‌رسیم

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان این‌که در مبانی با استکبار هیچگاه به یک نقطه اشتراک نخواهیم رسید، گفت: آنها می‌خواهند ما اسلام عزیز را کنار بگذاریم، این شدنی نیست. ممکن است روزی در تاکتیک‌ها مذاکره داشته باشیم ولی در مبانی هیچگاه این اتفاق نخواهد افتاد بنابراین دو راه بیشتر نداریم، یا باید قدرتمند شویم یا اراده دشمن را بپذیریم، امروز ما قدرتمند هستیم و از اقتدار امنیتی بسیار خوبی برخوردار هستیم.

وی اضافه کرد: بین اقتدار امنیتی و امنیت تفاوت زیادی وجود دارد، برخی کشورها امنیت دارند زیرا تهدید ندارند اما ما با وجود تهدیدات، دارای امنیت هستیم و به جهت نظامی از منظر تحلیلگران نظامی دنیا، ایران اسلامی از اقتدار امنیتی برخوردار است زیرا با وجود تهدیدات بسیار زیادی که در مقابل آن است، امنیت ایجاد کرده است؛ یکی از زمینه‌های وجود امنیت عشایر غیور و مرزبانان غیرتمندی هستند که اجازه ندادند در طول تاریخ، کسی نسبت به حاکمیت ایران خدشه‌ای وارد کند.

افتخار آفرینی شهدای غیور عشایر ایران ماندگار است

غیاثی گفت: اینکه امام فرمودند «عشایر ما ذخایر انقلاب هستند» و مقام معظم رهبری آن را تصریح و تأکید کردند، در همین راستا است؛ سپاه خود را در کنار و در خدمت مردم می‌داند، سپاه به ویژه در سال‌های شیوع کرونا به دلیل آسیب‌های ناشی از این شیوع بر اقتصاد خانوارها، خود را موظف دانست با همه ظرفیت‌های خود در کنار مردم عزیز ایران باشد که در این دوران، اقدامات برجسته‌ای انجام شد و امروز نیز در دو عرصه گروه‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه در حال انجام وظیفه است.

وی تأکید کرد: مراسم گرامیداشت شهدای گرانقدر با این هدف برگزار می‌شود که ما راه آنان را ادامه دهیم، اهداف شهدا را دنبال کنیم و مهم‌تر اینکه فاصله خود را با شهدا کم کنیم. در این وانفسای دنیا، درگیر حاشیه‌هایی شدیم که بین ما و شهدا فاصله انداخته است و باید تلاش کنیم این فاصله کم شود. آنها مسیر را باز کردند تا ما در این مسیر حرکت آگاهانه و ثابت قدم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جامعه ما نیاز به معرفی اندیشه‌های بلند این حماسه‌سازان دارند، ماندگاری جمهوری اسلامی ماحصل خون شهیدان است و باید آن را پاس بداریم، ضرورت فرهنگ شدن تکریم شهدا و توجه به فرهنگ شهید و شهادت از وظایف همه ما است و در یک جمله «شهادت یک جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ما است»، جمع غیور عشایر در دوران دفاع مقدس در خط مقدم افتخار آفرینی می‌کردند و افتخار آفرینی شهدای غیور عشایر در حافظه ملت ایران همیشه ماندگار است.

عشایر مردمی وفادار به دین و ایمان و استقلال کشور هستند

غیاثی با بیان این‌که عشایر عزیز ما امروز نقش فعالی در حفاظت از مرزها و انقلاب اسلامی دارند، اظهار کرد: عشایر در طول تاریخ نشان دادند مردمی وفادار به دین، ایمان و استقلال کشور هستند، متولیان و مسئولین نسبت به وفاداری عشایر موظف به تلاش هستند تا مواردی که منجر به بروز مشکلاتی شده است را از سر راه عشایر بردارند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری استاندار خراسان رضوی حضور فیزیکی و میدانی در بین جامعه را افزایش دهیم زیرا خود نیازمند حضور بیشتر در بین مردم عزیز خراسان هستیم و هم از ظرفیت‌هایی که به‌عنوان سپاه و بسیج در استان داریم که البته کم هم نیست، بهره بگیریم و با هم‌افزایی، بخشی از انتظارات جامعه عشایری خراسان رضوی را جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) اضافه کرد: سازمان بسیج عشایری خراسان رضوی ۱۸ حوزه دارد و اقدامات خوبی در این سازمان رقم خورده است که امیدواریم بتوانیم در جهت رفع موانع جامعه عشایری قدم‌هایی برداریم.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.