مدیر امور آب فاضلاب بجستان گفت: سه پروژه تامین آب کمی و کیفی و پایدار در شهرستان بجستان عملیاتی شده است.

۳ پروژه تامین آب کمی و کیفی در شهر بجستان عملیاتی شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان رضوی، محمدرضا اکبرنیا اظهار کرد: سه پروژه تأمین آب در شهرستان بجستان شامل ساخت مخزن ذخیره، کیفی سازی و تعدیل فشار در خط انتقال آب این شهرستان است.

مدیر امور آب فاضلاب بجستان با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت ذخیره آب این شهر ۱۲ هزارنفری اظهار کرد: مخزن ذخیره سه هزار موجود کفاف نیاز مشترکان را نمی داد بنابراین با ساخت یک باب مخزن جدید با اعتباری بالغ بر۱۰۰ میلیارد ریال، توان ذخیره سازی آب در بجستان به شش هزار مترمکعب افزایش یافت.

وی با اشاره به دشت منصوری به عنوان منبع تامین ۹۰درصد آب شرب بجستان خاطر نشان کرد: با توجه به انتقال آب شرب مشترکان از این دشت، با فاصله ۳۵ کیلومتری و اختلاف سطح ۵۰۰ متر و فشار ۲۴ بار که سبب بروز اتفاقات متعدد در طول مسیر می شود، احداث ایستگاه پمپاژ در دستور کار قرار گرفت که با بهره برداری از آن تا پایان مردادماه امسال، فشار خط به نصف کاهش خواهد یافت.

اکبرنیا پروژه سوم را کیفی سازی آب مشترکان اعلام کرد و در همین رابطه  از ساخت سوله، مخزن و ابنیه در بجستان خبر داد و گفت: ۹۰میلیارد ریال تا این مرحله در اجرای پروژه هزینه شده است و ۳۰۰ میلیارد ریال هم به عنوان برآورد اولیه برای خرید دستگاه تصفیه آب هزینه خواهد شد.

مدیر امور آب فاضلاب بجستان یادآورشد: آب شرب مورد نیاز شهروندان بجستان از طریق ۱۸ جایگاه برداشت که به فاصله ۵۰۰ متر از یکدیگر جانمایی شده اند تامین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.