رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با استقرار جو پایدار، یک هفته آینده گرما و وزش باد همراه با گرد و خاک بر دشت کاشان حاکم خواهد شد.

گرمای دشت کاشان به بیش از ۴۵ درجه رسید

به گزارش قدس آنلاین، عباس ارغوانی  اظهار کرد: دمای هوای دشت کاشان تا پایان هفته جاری، بین ۴۰ تا ۴۳ درجه سانتیگراد در نوسان است و پدیده غالب جوی به صورت آسمان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: مخاطره وزش باد نسبتاً شدید در روزهای آخر هفته جاری، مناطق مختلف دشت کاشان را در وضعیت هشدار زرد هواشناسی قرار می‌دهد که با توجه به شرایط دما و کیفیت هوا، رعایت ملاحظات بهداشتی به خصوص برای گروه‌های حساس ضروری است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، تأکید کرد: به شهروندان سفارش می‌شود که به واسطه صافی آسمان و شرایط تابش نور خورشید در طول روز، جهت مواجهه با اشعه خطرناک فرابنفش به خصوص در ساعت‌های میانه روز پوشش مناسب برای محافظت در برابر نور خورشید را داشته باشند و از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند.

ارغوانی گفت: کشاورزان منطقه کاشان توجه داشته باشند که با توجه به تداوم گرما و خشکی هوا و شدت تبخیر و تعرق نسبت به تنظیم دور آبیاری مزرعه و باغ‌های خود برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

وی تصریح کرد: منطقه کویری کاشان در روز شنبه گذشته گرم‌ترین منطقه استان اصفهان بود و دمای هوا به عدد ۴۵.۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در ایستگاه هواشناسی کاشان رسید.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، افزود: گلخانه داران از وضعیت مطلوب پوشش گلخانه و استحکام سازه در شرایط پیش‌بینی باد شدید در هفت روز آینده، اطمینان حاصل کنند تا دچار خسارت نشوند و از هر گونه سم‌پاشی یا محلول‌پاشی در زمان وزش باد به خصوص در ساعت عصرگاهی روزهای اول هفته خودداری کنند.

ارغوانی گفت: پنبه‌کاران با توجه به شرایط دمایی و اوج فعالیت آفت‌های این محصول نسبت به مبارزه شیمیایی و سم‌پاشی اقدام کنند و برای جلوگیری از آفتاب­سوختگی محصول پسته و انار، محلول‌پاشی با سیلیکات پتاسیم یا کائولن در شرایط مناسب انجام شود.

وی تأکید کرد: با افزایش دما به منظور کاهش خسارت تنش‌های دمایی به ویژه در باغ‌های انار و پسته از کودهای پتاسه استفاده شده و برای مدیریت خسارت کرم گلوگاه انار نسبت به خالی کردن و یا مسدود کردن تاج انار اقدام شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: پایش آفات مکنده خصوصاً سِن سبز و پسیل پسته در ساعت اولیه صبح و در خنکی هوا انجام شده و در صورت مشاهده آفت با نظر کارشناسان کشاورزی برنامه مبارزه با آفت انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.