کمیته اقتصادی و اجتماعی اروپا فاش کرد، در حال حاضر، ۹۶.۵ میلیون اروپایی در معرض فقر و محرومیت اجتماعی قرار دارند و نرخ تورم اتحادیه اروپا در بالاترین سطح از زمان تشکیل منطقه یورو قرار دارد.

۹۶.۵ میلیون نفر در اروپا در معرض فقر هستند

به گزارش قدس آنلاین، کمیته اقتصادی و اجتماعی اروپا در دیدگاهی که در مجمع عمومی اعلام شد، بر تأثیر شدید قیمت‌های بالا بر اقتصاد اتحادیه اروپا تاکید کرد و از دولت‌ها خواست تا برای کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر و بخش‌های ضروری اقداماتی انجام دهند.

تورم در اتحادیه اروپا به بالاترین رقم از زمان تاسیس منطقه یورو رسیده است. در حال حاضر، ۹۶.۵ میلیون اروپایی در معرض فقر و محرومیت اجتماعی قرار دارند. این شهروندان بیشترین آسیب را از افزایش گسترده قیمت کالاها و خدمات، افزایش هزینه‌های انرژی و از دست دادن قدرت خرید دیده‌اند.

در عین حال، اعلام ورشکستگی در اتحادیه اروپا به بالاترین سطح تاکنون رسیده است. بر اساس شاخص یورواستات، سطح ورشکستگی در اتحادیه اروپا در حال حاضر ۱۱۳.۱ است که در سال ۲۰۱۵ این رقم ۱۰۰ بود.

در نظرسنجی اخیر «یوروبارومتر»، واحد نظرسنجی اتحادیه اروپا، ۴۱ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند، قیمت‌ها، تورم و هزینه‌های زندگی، بزرگ‌ترین مشکلات پیش روی کشورشان است و بالاتر از سلامت (۳۲ درصد) و وضعیت اقتصادی (۱۹ درصد) قرار دارند.

اینها تنها برخی از ارقام نگران‌کننده‌ای است که توسط فیلیپه مدینا مارتین تهیه شده است و در جلسه عمومی ماه جولای کمیته اقتصادی و اجتماعی اروپا مطرح و فاش شد.

تاثیر بحران انرژی بر اقتصاد اروپا جدی است، قیمت‌های بالای انرژی، مواد خام، خدمات و کالاهای صنعتی سبب افزایش نرخ تورم و تضعیف رشد اقتصادی شده است و فشار شدیدی بر تامین مالی عمومی و کسب‌وکارها وارد کرده و رقابت اقتصادی خارجی را تضعیف کرده است.

بسیاری از شرکت‌های بخش‌های ضروری (نظیر کشاورزی، حمل‌ونقل، خرده‌فروشی و غیره) انعطاف‌پذیری نشان داده‌اند و به ارائه خدمات و محصولات به مصرف‌کنندگان اروپایی ادامه داده‌اند، اما شرایط آسان نیست؛ تورم همچنان بالاست، هزینه‌های تولید افزایش یافته و زنجیره‌های تامین دوباره در حال سازماندهی شدن هستند.

در راستا کاهش مصرف انرژی، کمیته اقتصادی و اجتماعی اروپا، کسب و کارها و خانوارها را تشویق کرده است تا به صرفه‌جویی انرژی و اقدامات بهره‌وری بپردازند که به صورت پیوسته تقاضا برای انرژی را کاهش می‌دهد.

برای این منظور، اتحادیه اروپا باید وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد، بازار برق را اصلاح کند و سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را افزایش دهد.

 پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.