ترکیه صدور مجوز اقامت در استانبول را برای خارجی‌ها متوقف کرد.

ترکیه شرایط مجوز اقامت را سخت‌تر کرد!

به گزارش قدس آنلاین، وزارت کشور ترکیه دیگر به جز در موارد ویژه و اضطراری به اتباع خارجی مجوز اقامت در کلان شهر و استان استانبول را نمی‌دهد.

روزنامه «ملیت» ترکیه روز یکشنبه به نقل از رسانه‌های نزدیک به دولت ترکیه اعلام کرد که وزارت کشور ترکیه از این پس به جز در مواردی همچون امنیت جانی، پزشکی، آموزشی و تجارت بین‌المللی به اتباع خارجی مجوز اقامت در استانبول را نخواهد داد.

بر پایه این گزارش، از اکتبر / ‏مهر سال ۲۰۲۲، مناطق مختلفی در شهرهای مختلف ترکیه از جمله آنکارا و استانبول برای اقامت شهروندان خارجی ممنوع اعلام شده بودند. از این میان ۱۰ منطقه استانبول جزو مناطق ممنوعه بودند. در حال حاضر ۳۹ منطقه استانبول جزو مناطق ممنوعه اعلام شده‌اند.

گفتنی است، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از نشست ناتو در ویلنیوس گفت: شهروندان ما به زودی شاهد تغییرات مشهودی در حوزه مهاجرت‌های غیرقانونی خواهند بود.

در ۱۴ جولای / تیر «علی یرلی کایا» وزیر کشور جدید ترکیه نیز در توئیتی از برگزاری دو عملیات مختلف علیه قاچاقچیان انسان در حوزه مهاجرت غیر قانونی خبر داده بود؛ عملیاتی که که منجر به بازداشت ۱۸ تن به اتهام قاچاق انسان شده بود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه با پشت سر گذاشتن انتخابات تاریخی ۱۴ و ۲۸ می / اردیبهشت این بار در حال آماده شدن برای انتخابات شهرداری‌ها در ماه مارس ۲۰۲۴ است.

در شرایطی که جامعه ترکیه نگرش منفی شدید نسبت به اتباع خارجی و پناهجویان پیدا کرده است، باز هم یکی از موضوعات مهم در تبلیغات انتخاباتی بر سر برخورد با خارجی‌ها و پناهجویان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.