رییس جمهور گفت: کارخانه پتروشیمی شهرستان گچساران که بخش عمده ای از مراحل ساخت آن به دست متخصصان ایرانی انجام شده مصداق هنر مقاومت در برابر تحریم ها است.

رئیس‌جمهور: کارخانه پتروشیمی گچساران مصداق هنر مقاومت در برابر تحریم هاست

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رییسی امروز دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه پتروشیمی گچساران با اشاره به اینکه صنعتگران ایرانی برای ساخت این کارخانه سنگ تمام گذاشتند بیان کرد:بهره برداری از کارخانه های پتروشیمی به عنوان واحدهای فراوری منابع نفت و گاز راه توسعه و ایجاد فرصت های شغلی را فراهم می کند.

وی بیان کرد:از کسانی که گرمای هوای گچساران برای ساخت این کارخانه تلاش کردند قدردانی کردند.

رییس جمهور تاکید کرد:ایجاد زنجیره تولید محصولات تولیدی از مزایا و ویژگی های کارخانه پتروشیمی گچساران است.

آیت الله رییسی تصریح کرد:جمع آوری مشعل های گازی از دیگر ارمغان های کارخانه پتروشیمی گچساران است که ضمن فراهم کردن شرایط کاهش آایندگی های زیست محیطی به تولید و پیشگیری از خام فروشی منجر می شود.

وی بیان کرد:جذب ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار و انجام مراحل احداث در سه شیفت برای تکمیل پتروشیمی گچساران طی ۲ ساله گذشته جلوه ای از خودباوری و ما می توانیم است.

آیت الله رئیسی ابراز کرد: کارخانه های پتروشیمی گامی برای رشد تولید، ثروت آفرینی و پیشگیری از خام فروشی است.

وی عنوان کرد: بهره برداری از کارخانه پتروشیمی بعد از سال ها انتظار آن هم در استان غنی اما کمتر توسعه یافته ای مانند کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایطی که برای توسعه ایجاد می کند جای خرسندی دارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به وعده مسئولان برای بکارگیری نیروهایی که در مراحل ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران مشارکت داشتند در طرح هایی مانند میدان گازی مختار که قرار است امروز در شهرستان بویراحمد کلنگ زنی شود عنوان کرد که این امر نشان دهنده موفقیت در یک کار گروهی و منسجم است.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.