مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خرید گندم در استان خراسان رضوی تاکنون به ۳۵۷ هزار تن رسیده است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته یک رشد ۱۸ درصدی داشته است.

خرید گندم در خراسان رضوی به مرز ۳۶۰ هزار تن رسید

به گزارش قدس خراسان، حمید حاجی‌نژاد اظهار کرد: کار خرید گندم از ۲۸ اردیبهشت ماه شروع و توسط ۲۸ مرکز خرید دولتی و مباشر انجام که به روزهای پایانی خود رسیده است و پیش بینی خرید ما در استان ۳۶۰ هزار تن است که این میزان خرید در استان بی سابقه است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی سطح زیر کشت محصول گندم آبی استان را ۱۲۷ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در صورتی که گندم مصرفی استان تا ۷۰۰ هزار تن نیز می‌رسد.

وی افزود: محصول گندم دیم استان در سال زراعی جاری ۷۵ هزار هکتار بود که کمتر از ۱۶ هزار هکتار به برداشت رسید در صورتی که گندم دیم استان تا ۱۴۰ هزار هکتار سابقه کاشت داشته است.

حاجی‌نژاد اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی وکاهش بارندگی‌ها باعث شده است عملکرد محصول گندم دیم ۴۱۰ کیلوگرم در هکتار بیشتر نباشد و فقط در حد خود مصرفی کشاورزان بوده است و هیچ خریدی از گندم دیم در استان خریداری نشده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: در همین راستا ۲۳۰ تن بذر گندم از مزارع تکثیری دیم استان و ۱۲هزار و ۵۰۰تن نیز در رده‌های مختلف بذری از مزارع گندم آبی استان خریداری شده است که پس از بسته‌بندی و کار بوجاری آماده عرضه به کشاورزان است.

وی افزود: کار خرید گندم در استان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و پیش بینی ما بر این است که ۳۶۰ هزار تن محصول گندم خریداری شود که این میزان تحویل اداره کل غله و سپس تحویل کارخانه‌های آرد استان می‌شود.

حاجی‌نژاد اظهار کرد: علی رغم وضعیت خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها در استان استفاده از بذرهای اصلاح شده و تغذیه مناسب در مراحل کاشت و داشت باعث شده میزان خرید گندم نسبت به سال زراعی گذشته ۱۸ درصد رشد داشته باشد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.