رسانه‌های اروپایی خبر دادند که آمریکا قصد دارد که بار دیگر به اوکراین کمک نظامی کند و ارزش بسته جدید کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف ۱.۳ میلیارد دلار خواهد بود.

آمریکا ۱.۳ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های اروپایی روز سه‌شنبه خبر دادند که آمریکا قصد دارد بار دیگر به اوکراین کمک نظامی کند و ارزش بسته جدید کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف ۱.۳ میلیارد دلار خواهد بود.

از سوی دیگر، آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای خبر داد در پی لغو توافق انتقال غلات از طریق دریای سیاه توسط روسیه، واشنگتن ۲۵۰ میلیون دلار اضافی برای کمک به بخش کشاورزی اوکراین اختصاص خواهد داد.

با در نظر گرفتن کمک جدید، آمریکا در چارچوب این برنامه تا کنون ۳۵۰ میلیون دلار به اوکراین کمک کرده که این کمک‌ها به کشاورزان برای تولید، ذخیره و صادرات محصولات به بازارهای جهانی در نظر گرفته خواهد شد.

روسیه اخیراً تصمیم خود را برای خروج از توافق غلات تا زمان برآورده شدن شرایطش اعلام کرد که برخی پس از آن در خصوص توانمندی اوکراین برای صادرات غلات ابراز نگرانی کردند.

توافق غلات در ژوئیه سال گذشته به امضای ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین درآمد که گام مهمی در جهت ازسرگیری صادرات غلات از سه بندر دریای سیاه اوکراین بود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه (۱۸ ژوئیه) در پاسخ به پرسشی درباره آینده «توافق غلات» بدون مشارکت روسیه هشدار داد «مخاطرات امنیتی در پی خواهد داشت و این موضوع باید در نظر گرفته شود». وی افزود: نمی‌دانیم چه کسی و چه کشورهایی آماده قبول مسؤولیت این خطرات هستند. 

سخنگوی پوتین در ادامه گفت: منطقه اجرای توافق غلات از سوی رژیم کی‌یف برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این جنبه مهمی است که نباید فراموش شود. 

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.