نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: باید در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، امکانات و منابع مالی کشور هم مدنظر قرار گیرد و قابل اجرا بودن برنامه بسیار مهم است.

منابع مالی کشور باید در بررسی برنامه هفتم مدنظر قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی رضاخواه درباره لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه دغدغه‌ها و موضوعات مهمی را آورده است که باید احکام لازم برای آن در نظر گرفته شود و قابلیت اجرا داشته باشد.

وی بیان کرد: باید ببینیم احکامی که دولت برای اجرای مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه آورده، تا چه حد قابل اجراست. در برنامه هفتم توسعه دولت به سمت مساله محوری حرکت کرده و برای مثال گفته ما یکسری موضوعات و مسائل اساسی داریم و وضعیت آن مسائل را در شرایط فعلی توضیح داده و گفته در طول اجرای برنامه هفتم توسعه قرار است به چه نقطه‌ای برسیم.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: باید اهداف کلان کشور در برنامه پنج ساله توسعه کشور مشخص شده و سپس تعیین شود که در طول اجرای این قانون قرار است به کجا برسیم. برای آنکه ما در طول اجرای برنامه هفتم توسعه به اهداف کشور برسیم، باید احکام منطبق با آن هم تدوین و تصویب شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت اهداف و مسائل خوبی را در لایحه برنامه هفتم توسعه آورده اما سوال و ابهام ما آن است که آیا این احکام ظرفیت رساندن ما به آن اهداف را دارد یا خیر. همچنین باید در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه ببینیم که از لحاظ امکانات و منابع مالی چه شرایطی داریم و آیا می‌توانیم به اهداف برنامه هفتم توسعه برسیم یا خیر.

رضاخواه تاکید کرد: معتقدیم اگر برنامه بیش از اندازه مفصل باشد و قابلیت اجرا نداشته باشد، هیچ فایده‌ای ندارد. برنامه هفتم توسعه با برنامه‌های قبلی توسعه کشور تفاوت‌هایی دارد و تاکید ما آن است که باید قابلیت اجرا داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.