معاون سیاسی نخست‌وزیری طالبان در دیدار با نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان خواستار رفتار خوب اسلام‌آباد با پناهجویان افغان و آزادی زندانیان این کشور در پاکستان شد.

طالبان: اسلام‌آباد شهروندان زندانی افغان را آزاد کند

به گزارش قدس‌آنلاین، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیری طالبان در دیدار با آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان اظهارداشت کابل خواستار گسترش و تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با پاکستان است.

وی با اظهار اینکه پاکستان و افغانستان می‌توانند بیشترین منفعت تجاری را از تجارت دوجانبه با یکدیگر ببرند، افزود: ما از پاکستان می‌خواهیم برای توسعه روابط تجارتی به تاجران افغان ویزا و سایر تسهیلات فراهم نمایند تا تجارت دو جانبه بیشتر رونق یابد.

عبدالکبیر ضمن قدردانی از میزبانی پاکستان از مهاجرین افغان گفت: گاهی خبرهای ناراحت کننده‌ای دراین‌باره به گوش می‌رسد و درخواست ما از پاکستان این است که با مهاجرین برخورد خوب داشته باشد. همچنان آن دسته از پناهجویان افغان که در حال حاضر در زندان‌های پاکستان به سر می‌‎برند، باید هر چه زودتر آزاد شوند.

معاون سیاسی نخست‌وزیری طالبان همچنین تصریح کرد افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری از جمله پاکستان مداخله نمی‌کند و به کسی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کسی از جمله همسایگان استفاده کند.

کشور افغانستان , کشور پاکستان , طالبان ,

وی افزود: ما امنیت پاکستان را منفعت خود و ناامنی در پاکستان را ضرر خود می‌دانیم و به عنوان یک همسایه مسلمان خواهان جنگ و ناامنی در پاکستان نیستیم، بنابراین به هیچکس اجازه نمی‌دهیم از خاک ما علیه پاکستان استفاده کند.

عبدالکبیر همپنین اظهارداشت: ما به عنوان کشوری که تجربه تلخ جنگ را دیده است، به پاکستان مشورت می‌دهیم صلح را به جای جنگ ترجیح دهد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط ارگ، نماینده ویژه پاکستان نیز در این دیدار گفت جهان باید دستاوردهای افغانستان به ویژه در زمینه امنیت و محو مواد مخدر را بپذیرد.

درانی با اظهار اینکه پاکستان با افغانستان روابط خوبی دارد و برای تقویت این روابط تلاش می‌کند، تعهد کرد اقدامات فوری در زمینه حل مشکلات مهاجرین افغان مقیم پاکستان و آزادی زندانیان افغان در زندان‌های آن کشور، اعطای ویزا و تسهیلات دیگر به تاجران افغان، رفع موانع رفت و آمد در تورخم و اسپین بولدک و اتخاذ تدابیر فوری در سایر بخش‌ها صورت گیرد.

وی همچنان اظهارداشت پاکستان به زودی کار باقیمانده احداث جاده تورخم - جلال آباد را آغاز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.