پلیس کره جنوبی امروز (شنبه) اعلام کرد بیش از یک هزار و ۶۰۰ گزارش در خصوص بسته های بین المللی مشکوک در سه روز گذشته در سراسر کشور دریافت کرده است. به گفته مقامات این بسته ها ممکن است حاوی مواد خطرناک نامشخصی باشند.

پلیس کره جنوبی از دریافت بسته های مشکوک بین المللی خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، پلیس کره‌جنوبی افزود از روز پنجشنبه در مجموع یک هزار و ۶۴۷ گزارش مربوط به تحویل بسته های مشکوک از خارج از کشور، عمدتا از تایوان، دریافت کرده است.

در پی این موضوع، مقامات دولتی کره جنوبی یک هشدار اضطراری برای شهروندان ارسال کرده اند که در مواردی که هویت فرستنده مشخص نیست، چنین بسته هایی را باز نکنند. آنها همچنین به مردم توصیه کردند بسته های مشکوک بین المللی را به پلیس یا آتش نشانان گزارش کنند.

در بیشتر بسته ها، محصولات ارزان قیمت یافت شده است. برخی از بسته ها نیز خالی تحویل داده شده اند.

پلیس سئول اعلام کرد بسته به نتایج تجزیه و تحلیل مواد، تصمیم می گیرد که آیا تحقیقات را در این خصوص آغاز کند یا خیر؟ پلیس کره امکان اقدام تروریستی را «کم» ارزیابی کرده است؛ زیرا هیچ ماده خطرناکی در این بسته ها کشف نشده است.

گزارش‌ها درباره بسته‌های مشکوک بین‌المللی از روز پنج‌شنبه و زمانی آغاز شد که یک بسته بدون فرستنده از تایوان به یک مرکز رفاهی برای معلولان در شهر اولسان در جنوب شرقی این کشور تحویل داده شد.

سه نفر که در این مرکز کار می کردند و بسته را باز کردند به دلیل سرگیجه و مشکل تنفسی به بیمارستان فرستاده شدند.

پلیس مشکوک بود که گاز سمی بسته ممکن است آنها را تحت تأثیر قرار داده باشد. اما آزمایش توسط آژانس تحقیقات دفاعی دولتی کره جنوبی نشان داد هیچ ماده خطرناکی در بسته وجود نداشته است.

مقامات پلیس در حال بررسی احتمال یک نوع کلاهبرداری هستند که در آن فروشندگان در پلتفرم های خرید آنلاین پس از به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد به صورت غیرقانونی، بدون سفارش گذاری محصولاتی برای آنان ارسال می کنند. هدف این کلاهبرداری افزایش تصنعی فروش و دستکاری رتبه بندی فروشندگان در سایت های خرید برخط است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.