نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: در حالی که استان مرکزی با ۰.۶ درصد نرخ جمعیت، جوابگو جوانی نیست و باید به رشد ۲.۳ درصد برسد.

انتقاد آیت‌الله دری نجف‌آبادی از نرخ پایین فرزندآوری در استان مرکزی

به‌ گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در افتتاح مرکز نفس، اظهار داشت: یکی از عوامل اقتدار هر کشور نفت، گاز، منابع طبیعی و معادن آنها نیست بلکه اقتدار هر کشور وابسته به نیروی انسانی است و هر فرد در سرنوشت و پیشرفت کشور می‌تواند نقش آفرین باشد، کشور ایران یک قاره است و باید قدر این خانه اسلامی و ایرانی خود را بدانیم و به این آب و خاک وفادار باشیم. 

وی افزود: در گذشته سیاست جمعیتی بر فررند کمتر زندگی بهتر بود در حالی که استان مرکزی با ۰.۶ درصد نرخ جمعیت، جوابگو جوانی نیست و باید به رشد ۲.۳ درصد برسد تا جوانان جایگزین جمعیت جوان جامعه شوند، کشور توانایی داشتن جمعیت ۳۰۰ هزار نفری را دارد و می‌توان با مدیریت منابع  نیاز جمعیتی را  پاسخگو بود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: میانگین سن قبل از انقلاب ۵۴ سال بود در حالی که هم اکنون ۷۸ سال است و نیاز است بهره‌وری را افزایش دهیم و زندگی مصرف‌گرا تغییر پیدا کند و بهره‌وری را افزایش دهیم تا ازدواج جوانان افزایش پیدا کند. 

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه احیا انسان در دستورات دینی و معنوی اسلام مورد تاکید است و نجات جان یک انسان، نجات بشریت است، گفت: وضع جمعیت استان مرکزی و استان‌های شمالی کشور مطلوب نیست این درحالی است که اروپایی و سایر کشورها مانند چین از سیاست تک فرزندی اکنون به سه فرزند و افزایش نرخ جمعیت رسیده‌اند. 

وی با بیان اینکه قرآن درباره فرزندکشی چندین آیه دارد که ما به عنوان مسلمان باید به آن عمل کنیم، عنوان کرد: حفظ فرزند، مبارز با سقط جنین و جلوگیری از ترک ازدواج  و ولنگاری در بین جوانان باید جدی گرفته شود و مورد توجه خانواده‌های ایرانی و اسلامی قرار گیرد. 

عضو تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: غیرت اسلامی باید در جامعه توسعه پبدا کند و از تشریفات و تجملات زندگی جلوگیری شود و به اصل دین و افزایش نرخ جمعیت توجه شود چراکه تشریفات و تجملات اسلامی نیست. 

وی خاطرنشان کرد: مسئله خانوده، جمعیت، جوانی جمعیت و مبارزه با سقط جنین بسیار با اهمیت است و باید با این مسئله مقابله کرد و نیاز است از فرزندآوری مادران حمایت شود. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.