سخنگوی کاخ سفید ضمن ادعای مخالفت آمریکا با حملات اوکراین به داخل خاک روسیه، اما مدعی شد این جنگی است که مسکو به راه انداخته است.

کاخ سفید: از حملات اوکراین به خاک روسیه حمایت نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، تداوم حملات تروریستی اوکراین به داخل خاک روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و گروه‌های خرابکار، آمریکا را به نشان دادن واکنش مجبور کرد.

پس از آنکه دو پهپاد اوکراینی اوایل روز دوشنبه به ساختمان‌های غیرنظامی در مسکو آسیب رساندند، واشنگتن اعلام کرد که از حملات اوکراین به داخل خاک فدراسیون روسیه حمایت نمی‌کند.

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه طی نشست خبری روزانه گفت: «به عنوان یک موضوع کلی، ما از حملات [اوکراین] در داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ژان-پی‌یر در ادامه مدعی شد: «این جنگی است که روسیه آغاز کرده است. این جنگ آنهاست. آنها می‌توانند هر زمان که بخواهند با خروج نیروهایشان از اوکراین، به جای حملات وحشیانه به غیرنظامیان، به آن پایان دهند».

بامداد دوشنبه بود که رئیس منطقه «کریمه» اعلام کرد که ۱۷ پهپاد ارتش اوکراین که برای هدف قرار دادن این شبه‌جزیره به منطقه فرستاده شده بود، توسط پدافند هوایی روسیه منهدم شد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله بامدادی رژیم کی‌یف با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین به مسکو را خنثی کرده است. «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو تصریح کرد که هیچ‌گونه خسارات یا تلفاتی در نتیجه حمله پهپادی اوکراین که حدود ساعت ۰۴:۰۰ صبح به وقت محلی رخ داد، برجای نمانده است. پهپادهای ارتش اوکراین توسط ابزار جنگ الکترونیک روسیه سرنگون شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز در این‌باره توضیح داد: «تلاش‌های اوکراین برای حمله به خاک روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین در حال افزایش است و همه کسانی که در زمینه امنیت منطقه کار می‌کنند در حالت آماده‌باش هستند». 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.