تعدادی پناهجوی خردسال و نوجوان در قطاری در آلمان مورد حمله گروهی از نژادپرستان آلمانی قرار گرفتند.

حمله به پناهجویان خردسال و نوجوان توسط نژادپرستان آلمانی

به گزارش قدس آنلاین، پلیس آلمان اعلام کرد روز دوشنبه گروهی از پناهجویان که با قطار در آلمان در حال مسافرت بودن، توسط طرفداران تیم فوتبال «هانسا روستوک» مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفتند.

حدود ۲۰ نفر از طرفداران تیم فوتبال روستوک که در حال سفر از شهر روستوک به گاسترو در شمال آلمان بودند، به ۹ نفر از پناهجویانی که سن آنها بین ۹ تا ۱۸ سال بوده به صورت فیزیکی حمله کرده و آنها را مورد توهین نژادی قرار دادند.

این طرفداران فوتبال خطاب به پناهجویانی کودک و نوجوانی که در قطار بودند می‌گفتند: «خارجی‌های چندش، خوک‌های خارجی بروید بیرون».

در پی گزارش دیگر مسافران حاضر در قطار، پلیس در ایستگاه گاسترو مهاجمان را بازداشت کرد. «کریستین پگل» از مقام‌های محلی در واکنش به رویداد، آن را حادثه‌ای وحشتناک توصیف کرد.

وی گفت: «اینکه تعدادی بزرگسال، به تعدادی خردسال و نوجوان حمله کنند، اقدامی بزدلانه است و با توجه به انگیزه‌های نژادپرستانه، این حادثه غیر قابل تحمل است».

شهرهای مختلف آلمان طی سال‌های اخیر با افزایش قابل توجهی در زمینه حوادث نژادپرستانه و اسلام هراسانه مواجه شده است. این رویدادها با افزایش گروه‌های راست افراطی و سوء استفاده این احزاب از بحران پناهجویان طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. 

بر اساس آمارهای منتشر شده، تنها طی سال ۲۰۲۲، دست کم ۵۶۹ جنایت نژادپرستانه علیه مسلمانان در آلمان ثبت شده است. 

در حالی که تعداد مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی روندی فزاینده داشته، اسلام هراسی نیز در این کشورها طی سال های اخیر تشدید یافته است. 

پیشتر یک گروه حقوق بشری اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ مسجد در آلمان از سال ۲۰۱۴ تاکنون مورد تهدید و حملات قرار گرفته‌اند و متاسفانه مقامات این کشور  به این مسئله توجه چندانی نکرده‌اند.

مرکز حقوق بشری «برندلیگ» در این گزارش آورده است که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ نزدیک به ۸۴۰ مورد حمله، خرابکاری و تهدید علیه مساجد صورت گرفته است.

این گزارش حاکیست، تجزیه و تحلیل دقیق جنایات در سال ۲۰۱۸ نشان داد که عاملان این جنایات در بیشتر موارد ناشناس باقی مانده‌اند و این به حملات بیشتر علیه اماکن مذهبی مسلمانان توسط نئونازی‌ها یا افراط‌گرایان چپ دامن می‌زند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.