کتاب «تویی که عاشق ترینی» از چهل داستان درباره زندگی امام حسین (ع) از بدو تولد تا لحظه شهادت تشکیل شده است.

۴۰ داستان حسینی در «تویی که عاشق‌ترینی»

به گزارش قدس آنلاین؛ کتاب تویی که عاشق‌ترینی از چهل داستان درباره زندگی امام حسین (ع) از بدو تولد تا لحظه شهادت تشکیل شده است. در این اثر واقعه کربلا و به اسارت گرفتن اهل بیت ایشان روایت می‌شود و در آخر کتاب به شور و اشتیاق اربعین حسینی ختم می‌شود.

طبق اعلام ناشر، با توجه به اینکه چالش‌ها و محدودیت منابع در نگارش آثار ادبی تاریخی و مذهبی وجود دارد و برای نوشتن هر اثر تاریخی، به تحقیقات فراوان در مورد شخصیت‌ها، وقایع، اوضاع مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، جغرافیایی و... از دوران مذکور در شهرهای مکان وقوع ماجرا و... احتیاج است، این اثر از این حیث یکی از آثار قابل اعتنا و موثق به شمار می‌آید و نویسنده برای نگارش به منابع دست اول تاریخی بسیاری رجوع کرده و پژوهش های زیادی را انجام داده است.

مریم بصیری نویسنده، پژوهشگر و مدرس داستان‌نویسی و دبیر علمی چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد تا کنون آثار زیادی را منتشر کرده است. رمان‌های دخیل عشق و زنی که پشت خزر خواب بود از جمله آثار ایشان در انتشارات کتاب جمکران است.

قسمتی از متن کتاب

اولین زائر پیادۀ دنیا پدرمان حضرت آدم است که هزار بار به زیارت خانه خدا رفته است. همان‌طور که برادرت امام حسن (ع) نیز بیست و پنج مرتبه از مدینه با پای پیاده به زیارت خانه خدا رفته است. زیارت با پای پیاده، سنتی حسنه و محبوب‌ترین وسیله تقرب بنده به خداوند است. عشق به تو و عشق به برکات سفر به دیار تو، چنان در دل و جانمان و جد و سرور به راه انداخته است که فقط راه می‌رویم. هرچندگاه غافل از آن می‌شویم که چه بزرگانی در همین راه به نزد تو شتافته‌اند، تا راه بر ما هموار شده است. علمای بزرگ شیعه بارها و بارها پای پیاده از حرم پدرت به سوی حرم تو گام برداشته اند.

بارها حاکمان وقت عراق ادعای خدایی کرده؛ علیه شیعیان شوریده؛ با وهابیت یکی شده و جنگ‌های کوچک و بزرگی در کربلای تو به راه انداختند. به حَرمت حمله و اهانت کرده، تخریبش کرده و اشیای قیمتی حرم را به غارت برده‌اند. سربازان، سوار بر مرکب، وارد صحن‌ها و روضۀ منوره شده؛ مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده و ده‌ها هزار نفر را کشته‌اند. (صفحه ۱۴۳)

کتاب تویی که عاشق‌ترینی نوشته مریم بصیری با ۱۵۸ صفحه و قیمت ۶۹ هزار تومان و تیراژ هزار نسخه زمستان ۱۴۰۱ توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.