مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نظر به اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا در ۶ شهرستان خراسان رضوی براثر گرد و غبار، به مردم توصیه می‌شود خودمراقبتی را در پیش بگیرند.

مردم ۶ شهرستان خراسان رضوی در مقابله ریزگردها خود مراقبتی کنند

به گزارش قدس خراسان به نقل از محیط زیست خراسان رضوی، مهدی اله پور اظهار کرد: بر این اساس مردم شهرستان های مشهد، کلات، تربت جام، درگز، چناران و قوچان ظرف ۲۴ ساعت آینده باید آماده مقابله با پدیده گرد و غبار باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با عنایت به بروز شرایط ناپایدار جوی تا انتهای هفته جاری برای شهرستان‌های اعلام شده، از عموم مردم به خصوص افراد مسن و کودکان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی، قلبی و عروقی و نیز مادران باردار درخواست می‌شود در ترددهای روزانه از ماسک و عینک مناسب استفاده کنند.

وی افزود: در زمان بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت‌های بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری شود.

وی با بیان اینکه از امروز با افزایش حجم آلودگی، هوای این شهرها آلوده خواهد بود اظهار کرد: از همه مردم تقاضا می‌شود به توصیه‌های اعلام شده با هدف تامین سلامت توجه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.