- معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: در راستای ایجاد فرصت صید برابر برای صیادان و تنفس دریا؛ طرح دریابست در آب‌های استان پیش از زمان صید میگو از ۱۱ تا ۱۶ مرداد ماه اجرا می‌شود.

اجرای دریابست در استان بوشهر از ۱۱ تا ۱۶ مرداد

به گزارش قدس آنلاین بیژن ساسان‌پور اظهار کرد: در همین ارتباط تمام مجوزهای صادر شده برای شناورهای صیادی استان برای صید ماهی از یکم تا ۱۰ مرداد ماه صادر شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۶ روزه هیچ شناور صیادی اجازه تردد در دریا را ندارند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: هماهنگی‌های لازم با اداره‌های شیلات هرمزگان و خوزستان نیز انجام شده که در این فاصله زمانی به شناورهای خود اعلام کنند در صیدگاه‌های مشترک با استان بوشهر تردد و صیدی نداشته باشند.

ساسان پور اضافه کرد: تعیین دریابست فرصتی برای صیادان است تا در این بازه زمانی نسبت به آماده سازی شناورهای خود برای صید میگو و تعمیر و تغییر ادوات صید اقدام کنند.

وی گفت: براساس تصمیم کمیته مدیریت صید و براساس نظر شیلات، اتحادیه‌ و تعاونی‌های صیادی زمان آزادسازی صید میگو برای قایق‌ها ۱۷ مرداد و برای لنج‌ها ۱۸ مرداد تعیین شده است.

وی در خصوص علت اختلاف یک روز دریاروی قایق‌ها نسبت به لنج‌ها افزود: با توجه به توان پائین قدرت موتور قایق‌ها نسبت به لنج‌ها و امکان نداشتن تردد شناورها در عمق ۲۰ تا ۳۰ متر هر سال قایق‌ها یک روز زودتر از لنج‌ها اجازه رفتن به دریا برای صید میگو را دریافت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.