دونالد ترامپ  رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا اعلام کرد حتی در صورت محکومیت، از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ کشورش کناره‌گیری نمی‌کند.

ترامپ: حتی درصورت محکومیت از نامزدی در انتخابات انصراف نمی‌دهم

به گزارش قدس آنلاین، یک روز پس از آن که دادستان اتهامات جدیدی علیه ترامپ مبنی بر اینکه رئیس جمهور سابق آمریکا به کارمندان اقامتگاه فلوریدا خود دستور داده است که ویدئوهای دوربین های امنیتی را پاک کنند، دونالد ترامپ روز جمعه به وقت محلی تخلف خود را در زمینه نگهداری فیلم های امنیتی مورد جستجوی بازرسان فدرال رد کرد.

ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، در مصاحبه‌ای با جان فردریکز یک مجری رادیویی آمریکایی افزود، معتقد است که ملزم به تحویل ویدئوهای امنیتی از اقامتگاه مارآلاگو خود نبوده است اما به هر حال این کار را انجام داد.

او گفت: "اینها فیلم های امنیتی بود. ما آنها را به آنها تحویل دادیم.من نمی دانم آنها به دنبال چه هستند."

به گزارش قدس آنلاین، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت ترامپ روز جمعه به وقت محلی گفت: پس از اولین کیفرخواست در دادگاه، از ترامپ خواستم که به نامزدی ریاست جمهوری پایان دهد و اکنون پس از کیفرخواست دوم دوباره این درخواست را از او تکرار می کنم.

بولتون تصریح کرد: این رفتار بیشتر "ممانعت از عدالت به عنوان یک روش زندگی" است. ترامپ به دنبال خودخواهی و منفعت شخصی است نه توجه به اصل یا کشور آمریکا.

دادستان‌های ایالات متحده علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و یکی دیگر از کارکنان وی را به تلاش برای منصرف کردن مقام‌ها از گرفتن اسناد امنیت ملی حساس از ترامپ متهم کردند.

جک اسمیت بازپرس ویژه پرونده ترامپ پنجشنبه به وقت محلی با اشاره به یک مصاحبه رئیس جمهوری سابق آمریکا که از «طرح حمله» به یک کشور دیگر سخن گفته بود، وی را به امتناع از بازگرداندن اسناد طبقه‌بندی شده متهم کرد.

جک اسمیت، بازرس ویژه آمریکا سه اتهام جنایی جدید علیه ترامپ ارائه کرد که مجموع اتهامات را به ۴۰ اتهام رساند و کارلوس دی اولیویرا، یک کارگر در استراحتگاه مارالاگوی ترامپ را به توطئه برای ممانعت از قانون و کمک به ترامپ برای مخفی کردن اسناد متهم کرد.

در مدارک بدست آمده، دی اولیویرا ۵۶ ساله، به یکی دیگر از کارگران اقامتگاهی که ترامپ در آن زندگی می کند، گفت که پس از احضار وزارت دادگستری، "رئیس" می خواهد ویدئوهای امنیتی ملک فلوریدا حذف شود.

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا چهارم آوریل / ۱۵ فروردین به اتهام پنهانکاری و پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلمهای مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ درباره روابطش، در دادگاه منتهن حضور یافت و پس از حدود یک ساعت، با ۳۴ فقره اتهام، از این دادگاه کیفری خارج شد.او متهم است که پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری این کشور، مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به عنوان حق‌السکوت به یک بازیگر زن فیلم‌های مستهجن به نام "استورمی دنیلز" که با او رابطه داشته، پرداخت کرده تا در این باره صحبت نکند.

ترامپ به "توطئه غیرقانونی" برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ و تلاش برای مخفی کردن اخبار منفی متهم شده است. در کیفرخواست علیه ترامپ آمده است: رئیس جمهور سابق آمریکا در توطئه ای برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ دست داشته است.

همچنین شرکت امریکن مدیا متهم است که چند ماه پیش از انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری، ۱۵۰ هزار دلار حق السکوت به زن دیگری به نام " مک دوگال" مدل سابق نشریه پلی بوی پرداخت کرده تا درباره رابطه اش در سال ۲۰۰۰ با ترامپ با کسی حرفی نزند.

رئیس جمهور سابق آمریکا برای دومین بار در سال جاری میلادی (۲۳ خرداد ماه) در جلسه دادگاه میامی حضور یافت تا در خصوص ۳۷ اتهام وارده درباره نگهداری اسناد محرمانه آمریکا محاکمه شود که البته این بار هم اعلام بی گناهی کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در این کیفرخواست نیز در مجموع با ۳۷ مورد از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات محرمانه دفاع ملی مواجه شده است.

طبق این کیفرخواست، علاوه بر نگهداری عمدی اطلاعات محرمانه، رئیس جمهور سابق آمریکا به توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت، مخفی نگه داشتن اسناد، فساد از طریق مخفی کردن یک سند یا سوابق، مخفی کردن اسناد در تحقیقات فدرال، تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت و ارائه اظهارات نادرست متهم شده است.

به گزارش قدس آنلاین، شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز آمریکا ۲۷ تیرماه نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که جک اسمیت، بازپرس ویژه آمریکا با نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرده است که او هدف تحقیقاتش در مورد تلاش‌ها برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

نامه های اطلاع رسانی معمولا در تحقیقات جنایی به افراد داده می شود تا آنها را مطلع کنند که با احتمال کیفرخواست روبرو هستند. ترامپ به طور مشابه پیش از آنکه توسط هیات منصفه بزرگ در فلوریدا به سوء استفاده از اسناد محرمانه متهم شود، نامه اطلاع رسانی دریافت کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.