سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: همه مسئولیت نگهداری رودخانه با سازمان آب و برق است اما رشد نیزارها در مجاورت رودخانه، منبع و محل حشرات شده و این وضعیت آسیب‌رسان شده است؛ در این شرایط، رودخانه کارون بلاتکلیف مانده است در حالی که طبق قانون باید رودخانه را حفظ و نگهداری کنند.

بلاتکلیفی کارون در اهواز / سازمان آب و برق رسیدگی کند

به گزارش قدس آنلاین، علی شمسی ، با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی اهواز اظهار کرد: رودخانه کارون اهواز را زیبا کرده است اما مشکلات موجود برای به دست آوردن زیبایی به نوعی در برخی جاها شهرداری را زمین‌گیر کرده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: شهرداری اعلام آمادگی کرده است تا در کنار دوستان سازمان آب و برق، نیزارهای حاشیه رودخانه کارون را جمع‌آوری کند اما احساس می‌شود که شهر در این زمینه بدون متولی است.

وی بیان کرد: وجود حشرات موذی برای شهروندانی که از کنار رودخانه عبور می‌کنند آزاردهنده شده است و اداره حفاظت محیط زیست باید در این زمینه اقدام کند.

شمسی با اشاره به وضعیت نخاله‌های ساختمانی نیز گفت: گوشه گوشه شهر پر از نخاله‌های ساختمانی شده است و با وجود اینکه به صورت مرتب حجم زیادی نخاله جمع‌آوری می‌شود هر ماه باید در خصوص جمع‌آوری نکردن نخاله‌های برخی نقاط، به دادسرا مراجعه کنم.

وی افزود: بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده، تمام این نخاله‌ها مربوط به کارهای ساخت و ساز شهروندان نیست؛ کمتر از یک‌سوم نخاله‌ها حاصل ساخت و سازهای شهروندان است و دو سوم آن حاصل حفاری‌های آبفا است که در گوشه گوشه شهر رها شده‌اند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: به دلیل اینکه شهرداری وظیفه جمع‌آوری نخاله‌ها را دارد باید در دادسراها پاسخگو باشد اما انتظار داشتیم که اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان یک بار از منبع اصلی ایجاد نخاله‌ها مشخص شکایت کند تا ما هم موضوع را پیگیری کنیم.

وی افزود: نگهداری یک‌تنه شهری که سومین شهر کشور از نظر وسعت است، با این شرایط درآمدی سخت است. زمین‌های بایر که بیشتر دولتی هستند، رها شده و منبع آلودگی شده‌اند. در این شرایط راهکار چیست؟ مردم تا چه حد توان دارند عوارض برای نگهداری اموال دولتی بدهند؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.