معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور معتقد است تشکیل وزارت خانواده موجب محدود شدن فعالیت زنان می‌شود.

خزعلی: فعالیت زنان با تشکیل وزارت خانواده محدود می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت که تشکیل وزارت خانواده موجب محدود شدن فعالیت زنان می‌شود.

مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس برای تشکیل وزارت خانواده

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تیرماه سال جاری و در حین بررسی برنامه هفتم توسعه طی مصوبه‌ای دولت را مکلف به تشکیل وزارت خانواده، زنان و جوانان کردند.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره می‌گوید: براساس این مصوبه، وزارت خانواده، زنان و جوانان با ادغام معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌شود. 

راستینه همچنین تاکید می کند: این موضوع با هدف کارآمد کردن نهادهای فعال در حوزه زنان، خانواده و جوانان به تصویب رسیده است.

اگرچه مصوبات کمیسیون فرهنگی و سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس در بررسی جریان‌های لایحه برنامه هفتم توسعه به عنوان پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون تلفیق برنامه ارائه می‌شود و پس از تصویب در کمیسیون تلفیق و بعد از آن در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد، با این حال معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور معتقد است که تشکیل این وزارتخانه مشکلاتی را برای حوزه زنان ایجاد خواهد کرد.

مخالفت معاون زنان رئیس جمهور با تشکیل وزارت خانواده

انسیه خزعلی گفت: ما نظرمان را به مجلس اعلام کردیم که تشکیل این وزارتخانه (وزارت خانواده) موجب محدود شدن فعالیت زنان می شود و امیدواریم مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ما هم برای ریاست جمهوری و هم برای رئیس مجلس نامه نوشتیم و مطالب خود را بیان کردیم.

خزعلی تصریح کرد: قرار شده جلساتی در این باره گذاشته شود ولی هنوز جلسه ای نداشته‌ایم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.