با توجه به آمارهای منتشر شده شاهد رشد ۸۳ درصدی مالیات وصولی مشاغل به نسبت ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ هستیم. ضمن اینکه سهم مشاغل از مالیات وصولی در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری ۸ درصد بوده است.

رشد ۸۳ درصدی مالیات پرداختی مشاغل/ سهم فقط ۸ درصدی اصناف در کل مالیات کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۲، سازمان امور مالیاتی موظف به تامین حدود ۷۵۰ همت مالیات به منظور پوشش بخشی از هزینه‌های دولت است. براساس آمارهای سازمان امور مالیاتی کشور شاهد وصول ۲۱۶ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در ۴ ماهه اول امسال بوده‌ایم.

گفتنی است که آمار وصولی مالیاتی در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان بوده است. به این ترتیب می‌توان گفت که شاهد رشد ۵۰ درصدی مالیات در سال جاری هستیم. از مجموع این رقم ۲۱۶ همت مالیات وصول شده در سال جاری، بیش از ۱۳۳ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم است که نسبت به قانون بودجه تحقق ۹۰ تحقق دارد.

رشد ۸۸ درصدی مالیات بر ثروت به نسبت ۴ ماهه ۱۴۰۱

ضمن اینکه مالیات اشخاص حقوقی در همین مدت ۸۱ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد. در مدت ۴ ماهه ابتدایی سال جاری شاهد وصول ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ثروت بوده‌ایم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۸ درصدی داشته است.

۸۳ هزار میلیارد تومان درآمد مربوط به وصولی مالیات در بخش کالاها و خدمات با ۸۲ درصد تحقق نسبت به بودجه و ۴۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سهم ۸ درصدی مالیات مشاغل در مالیات‌های وصولی/ رشد ۸۳ درصدی مالیات مشاغل به نسبت ۴ ماهه ۱۴۰۱

با توجه به آمارهای اعلام شده، سهم مالیات مشاغل نسبت به کل مالیات‌های وصولی ۸ درصد است. در ۴ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان مالیات از مشاغل وصول شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد. مالیات‌های مستقیم با ۶۲ درصد سهم در کل درآمدهای مالیات بیشترین وصولی مالیاتی را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.