مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سه ایستگاه سنجش گرد و غبار با تحقق مصوبه سفر رییس جمهور جهت نصب و فعال‌سازی به شهرستان‌های سرخس، خواف و نیشابور این استان تحویل داده شد.

ایستگاه سنجش گرد و غبار به ۳ شهرستان خراسان رضوی تحویل داده شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی اله‌پور اظهار کرد: هیات دولت در سفر به خراسان رضوی با توجه به مشکل آلودگی‌های زیست محیطی استان بویژه در شهرستان‌های سرخس و خواف، با پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اعتباری جهت خرید ایستگاه سنجش گرد و غبار از محل منابع ملی سازمان حفاظت محیط زیست کشور مصوب کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به ضرورت نصب ایستگاههای سنجش گرد و غبار و اهمیت کسب این داده‌ها در جهت پیش‌بینی‌های مورد نیاز، این سه ایستگاه از شرکت‌های دانش بنیان کشور خریداری شد و امروز شهرستان‌های سرخس، خواف و نیشابور با توجه به اولویت بندی تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه فاز اول این ایستگاه ها امروز به نتیجه رسید و تحویل این سه شهرستان شد، گفت: پیگیری و راه‌اندازی و آموزش و سایر اقدامات فنی توسط کارشناسان شرکت در دست پیگیری است که در آینده نزدیک نسبت به راه‌اندازی کامل ایستگاه‌ها با قابلیت تولید و انتقال داده اقدام خواهد شد.

اله‌پور اظهار کرد: در تلاش هستیم با استمرار اخذ اعتبارات از محل منابع ملی نسبت به افزایش و توسعه ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار جهت نصب در شهرستان‌های استان خراسان رضوی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.