نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با تکرار ادعاهایش درباره برنامه اتمی ایران، گفت که هیچ گونه توافقی دیدگاهش را درباره برنامه اتمی ایران تغییر نمی‌دهد.

نتانیاهو: هیچ توافقی، نظرم را درباره برنامه هسته‌ای ایران تغییر نمی‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه نیوزمکس گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با این شبکه درباره تصمیم دولت جو بایدن برای احیای توافق هسته‌ای، با تکرار ادعاهایش درباره اهداف برنامه هسته‌ای ایران گفت: چه بدون توافق، چه بدون یک تفاهم، چه بدون یک توافق حداکثری یا حداقلی، اسراییل کاری را که لازم است برای دفاع از خود در برابر تهدید ایران به نابودی آن با تسلیحات اتمی انجام دهد، انجام خواهد داد.
نتانیاهو با ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، از مشوقان اصلی خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ بود. در این توافق که در سال ۲۰۱۵ میان ایران، آمریکا، چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا انجام شد، ایران در ازای لغو تحریم‌هایش، برنامه اتمی خود را محدود کرد.
دولت بایدن از مارس ۲۰۲۲ در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین شرکت کرد. این مذاکرات به دلیل گره زدن روند مذاکرات به برخی مسائل غیرمرتبط از سوی غرب، و برخی دیگر از مسائل فنی حل نشده، با وقفه روبه‌رو شده است.
در ادامه این گفت‌وگو، نتانیاهو گفت: من مدت‌هاست که دیدگاه ثابتی به تمامی این توافق‌ها با ایران یا برجام(توافق هسته‌ای) قبلی یا دیگر توافق‌های محدودتر دارم. از نظر من، هرگونه توافق با ایران که موجب وقفه در پیشرفت زیرساخت اتمی ایران نشود، فاقد ارزش است چون واقعا معنایی ندارد.
نتانیاهو در حالی مدعی وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران است و درباره تهدیدهای ناشی از آن برای رژیمش ابراز نگرانی می‌کند که رژیم صهیونیستی، خود به عنوان تنها دارنده زرادخانه اتمی در خاورمیانه، صلح و ثبات آن را تهدید می‌کند.
افزون بر این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های متعدد خود درباره اجرای تعهدات برجامی و پادمانی در ایران، این ادعا را تایید نکرده است‌.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از گفت‌وگو با نیوز مکس درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت: آن‌ها هر چه بدهید از شما می‌گیرند اما وقفه‌ای در برنامه‌شان ایجاد نمی‌کنند. ظرفیت تولید تسلیحات اتمی یا تجهیزات تسلیحات اتمی را بازگردانی نمی‌کنند. بنابراین، چیزی در ازای آنچه می‌دهید، نصیبتان نمی‌شود. دیدگاه من هم تغییری نکرده است. نمی‌توانم بگویم که چنین توافقی پیش خواهد رفت یا نه. شاید این طور شود. اما دیدگاه من فارغ از این که پیش برود یا نه، همان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.