نظرسنجی جدید که همزمان با افزایش فشارها بر جو بایدن با طرح اتهامات فساد و آگاهی از معاملات تجاری پسرش منتشر شده، نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها (۵۱ درصد) عملکرد رئیس جمهورشان را قبول ندارند و بیش از ۶۰ درصد براین باورند که او در پنهان کردن اقدامات غیرقانونی پسرش نقش داشته است.

عملکرد بایدن تحت تاثیر اتهامات پسرش قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نتایج نظرسنجی شرکت راسموسن ریپرتز نشان می دهد با وجود مخالفت حداکثری آمریکایی ها با عملکرد جو بایدن، تنها ۴۷ درصد از رای دهندگانی که گفته اند احتمالا در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت می کنند، عملکرد رئیس جمهور کشورشان را قبول دارند.

تازه ترین نتایج نظرسنجی این شرکت که روز دوشنبه منتشر شد همچنین حکایت از آن دارد که ۴۲ درصد رای دهندگان آمریکایی «به شدت» مخالف عملکرد بایدن هستند و تنها ۲۹ درصد کاملا آن را قبول دارند. این امر باعث شده که شاخص محبوبیت شغلی بایدن به منفی ۱۳ کاهش یابد.

این نظرسنجی همزمان با تحقیقات قانونگذاران آمریکایی درباره فعالیت های جنایی مربوط به خانواده بایدن و به ویژه توافقات تجاری غیرقانونی مرتبط با پسرش انجام شده است.

هرچند که خود بایدن هر گونه صحبت با پسرش درباره معاملات تجاری غیرقانونی او را رد کرده اما به نظر می رسد که معاملات تجاری هانتر بایدن به یکی از عوامل کاهش مقبولیت عملکرد بایدن تبدیل شده است.

در نظرسنجی شرکت راسموسن، بیشتر رای دهندگان آمریکای احتمالی گفتند بر این باورند که بایدن در سرپوش گذاشتن بر معاملات غیرقانونی پسرش دخیل بوده است.

بیشتر پاسخ دهندگان به سوالات این نظرسنجی (۶۰ درصد) نیز اظهار داشتند: بر این باورند که بایدن «بسیار زیاد» یا «تا حدی» در مخفی کردن فعالیت های تجاری غیرقانونی هانتر نقش داشته است.

این نتایج نشان داد که تنها ۳۴ درصد از پاسخ دهندگان گفتند «بسیار بعید» است که بایدن در مخفی کردن این معاملات غیرقانونی نقش داشته باشد یا «به هیچ وجه» چنین احتمالی وجود ندارد.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا مسئول تحقیقات درباره اعمال جنایی ادعایی خانواده بایدن، از جمله فساد و اعمال نفوذ است. جیمز کومر رئیس هیات مدیره این کمیته، به تازگی اقدامات ادعایی را به عنوان «جنایت سازمان یافته» توصیف کرد.

این تحقیقات که تا حدی بر اساس اتهامات محرمانه یک عامل پلیس فدرال آمریکا است، ادعا می کند جو و هانتر بایدن میلیون ها دلار از یک شرکت انرژی اوکراینی دریافت کرده اند. قانونگذاران همچنین در حال بررسی معاملات مرتبط با چین هستند.

این در حالیست که ادعای بایدن درباره آگاه نبودن از معاملات تجاری پسرش، با شهادت یک افشاگر اداره خدمات درآمد داخلی (IRS) (زیرمجموعه وزارت خزانه داری آمریکا) که در این پرونده دخیل است، در تضاد قرار دارد.

نظرسنجی شرکت راسموسن ریپرتز با مشارکت ۱۰۲۷ نفر از رای دهندگان آمریکایی در روزهای ۲۶ و ۲۷ ژوئیه (۵-۴ مرداد) و ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) ضریب خطای مثبت و منفی ۳ درصد و ضریب اطمینان ۹۵ درصد انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.