مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده‌باش مراکز درمانی استان اصفهان برای روزهای گرم پیش رو، با وجود تعطیلی سه روز پایانی هفته، خبر داد.

آماده‌باش مراکز درمانی اصفهان به دلیل گرمای هوا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: با توجه به افزایش دما و استقرار الگوی گرم تابستانه در اصفهان افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما تا روز جمعه در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: افزایش دما بیشتر مناطق شمالی استان مانند کاشان، آران و بیدگل، خوروبیابانک، بادرود و دامنه‌های اصفهان و شهرستان‌های نجف‌آباد، مبارکه، خمینی‌شهر و فلاورجان را فرا می‌گیرد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه هیأت دولت با توجه به افزایش دما و به منظور سلامت شهروندان تمام ادارات دولتی و بخش خصوصی را تعطیل کرد، گفت: به ادارات ابلاغ شد به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید تمام وسایل سرمایشی خود را در روزهای تعطیل خاموش کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شرکت‌های توزیع برق و آب موظف شدند در این ۲ روز کاملا بر مصرف بهینه برق و آب نظارت کنند.

وی تصریح کرد: تلفن‌های ۱۲۲ آبفا و ۱۲۱ اداره برق مربوط به حوادث و قطعی آب و برق باید به صورت شبانه‌روز پاسخگوی حوادث و قطعی‌ها باشند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شبکه‌های بهداشت و درمان موظف شدند دستورالعمل‌های حفاظت در برابر گرمازدگی را به تمام بخش‌ها ابلاغ کنند، خاطرنشان کرد: در روزهای بسیار گرم پیش رو کودکان، سالمندان، افراد آسیب‌پذیر و بیماران قلبی و تنفسی به ویژه در ساعات ۱۰ صبح تا ۵ عصر از قرار گرفتن در معرض فضای باز و هوای گرم خودداری کنند در صورت ضرورت به خروج از منزل در برابر اشعه ماورابنفش با عینک و کلاه از خود محافظت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل گرمای هوا و مخاطرات آن بر سلامت، به همه مراکز درمانی برای پذیرش بیماران به ویژه بیماران اورژانس و گرمازده آماده‌باش داده شد و همه مراکز در این ایام در حالت آماده‌باش هستند.

وی با تاکید بر نوشیدن کافی آب و مایعات و همچنین قرار گرفتن در مکان‌های خنک برای پیشگیری از گرمازدگی، از مردم خواست در صورت بروز علائم شدید گرمازدگی به اورژانس، مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند.

به گزارش فارس، با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیأت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.