در جلسه‌ای که با حضور نماینده انجمن نویسندگان اعتصابی و اتحاد تهیه‌کنندگان هالیوود برگزار شد از سرگیری مذاکرات طولانی مدت، برای عقد قراردادهای جدید مورد بررسی قرار گرفت.

نویسندگان اعتصاب‌کننده حاضر به مذاکره با تهیه‌کنندگان شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ورایتی، منابع این نشریه اطلاع داده‌اند کارول لومباردینی، رییس اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون، با همتای خود در انجمن نویسندگان آمریکا تماس گرفت تا مذاکرات را از سر بگیرد.

این اولین ارتباط بین دو طرف از اول ماه مه است که مذاکرات شکست خورد و نویسندگان اعتصاب خود را شروع کردند.

انجمن نویسندگان (WGA ) عصر سه‌شنبه اعضای خود را از تماس اتحاد تهیه‌کنندگان (AMPTP ) مطلع کرد. اوایل همان روز، با انتشار اخباری جدید احتمال پیشرفت در مذاکرات طولانی مدت انجمن نویسندگان مطرح شده بود.

در نهایت اتحادیه در پیامی که اندکی قبل از ساعت ۸ شب برای اعضا ارسال شد، خبر داد که: از طریق کارول لومباردینی، امروز با انجمن نویسندگان تماس گرفته شد تا خواستار برگزاری جلسه‌ای در روز جمعه برای طرح دوباره مذاکرات شود.

در این خبر افزوده شده: ما پس از جلسه با اطلاعات بیشتر برمی‌گردیم. همانطور که پیش‌تر گفتیم، مراقب شایعات باشید. هر وقت اخبار مهمی وجود داشته باشد، آن را مستقیم از ما خواهید شنید.

اتحاد تهیه‌کنندگان که نماینده استودیوهای بزرگ است در چند روز اخیر جلسه‌های داخلی تشکیل داده تا مسیری برای ادامه کار با انجمن نویسندگان بیابد. این گفتگوها منجر به این شد که لومباردینی با استاتزمن تماس بگیرد تا برای اواخر این هفته یک نشست انفرادی را پیشنهاد کند تا بتوان به بررسی روند از سرگیری مذاکرات توسط طرفین رسید.

انجمن نویسندگان و اتحاد تهیه‌کنندگان در طیف وسیعی از مسایل از هم فاصله دارند. نماینده تهیه‌کنندگان شماری از پیشنهادهای صنفی نویسندگان را رد کرده است.

در حالی که نویسندگان نزدیک ۳ ماه است قلم‌هایشان را زمین گذاشته‌اند، انجمن بازیگران که نماینده ۱۶۰ هزار بازیگر است از ۱۴ جولای اعتصاب خود را شروع کرده و به نویسندگان پیوسته است تا نرخ دستمزد و دریافت مجدد را برای پخش محتوای مجدد افزایش دهد و قوانینی را برای چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در تلویزیون و سینما وضع کند.

اعتصاب همزمان انجمن‌های صنفی نویسندگان و بازیگران یک بار دیگر در سال ۱۹۶۰ هالیوود را فلج کرده بود.

از خواست‌های اصلی انجمن نویسندگان تعیین حداقل سطح کارکنان برای اتاق نویسندگان در تولیدهای اپیزودیک بسته به تعداد قسمت‌های تولید شده و ایجاد حداقل ضمانت برای ۱۰ هفته کار متوالی برای نویسندگان در طول فرآیند توسعه و حداقل ۳ هفته کار برای هر قسمت از یک سریال است.

هفته پیش گفته شده بود انجمن نویسندگان منتظر است تا اتحاد تهیه‌کنندگان پا پیش بگذارد و تاکید شده بود: ما با آنها تماس نمی‌گیریم.

رهبران اعتصاب بازیگران هم گفته‌اند آماده از سرگیری مذاکرات در هر مقطعی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.