۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 901719

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای روشن شدن تکلیفم چهار بار به مهدی تاج نامه زدم اما او جوابی نداد.

هاشمیان: تاج نامه‌های من را جواب نداد

به گزارش قدس آنلاین، وحید هاشمیان امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی در مورد نحوه جدایی‌اش از تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: در همه جای دنیا قطع رابطه وجود دارد و یک مربی برای همیشه نمی‌تواند در آن تیم بماند. معمولا تغییر کادرفنی یک قوانینی دارد. اگر یک کادر نتواند نتیجه خوب بگیرد و به تعهداتش عمل نکند و یا مشکل اخلاقی داشته باشد، تغییر می‌کند. اما با این حال و بر خلاف میلم، چون تیم ملی به منافع شخصی من ارجحیت داشت، تصمیم گرفتم حاشیه‌ای درست نکنم. این نه از ترس بود و نه از وابستگی.

وی ادامه داد: من چهار بار به مهدی تاج نامه نوشتم و او جوابی نداد. دو مرتبه به هیئت‌مدیره نامه زدم. سه بار به هدایت‌الله ممبینی نامه نوشتم. در مرحله اول به من گفتند ۳۰ مرداد قرارداد شما فسخ شده است. شما نمی‌توانید سر کار باشید و به قطر یا بازی‌های لیگ برتر را ببینید و بعد تازه رای گیری شود و بعد از آن مسوولان بگویند می‌خواهیم وحید را حفظ کنیم و بعد بگویند قرارداد شما فسخ شده است. ما اصلا آن موقع رییس فدراسیون نداشتیم و میرشاد ماجدی سرپرست بود.

هاشمیان عنوان کرد: فکر می‌کنم بعد از نامه دوم من به تاج بود که مسوول حقوقی فدراسیون فوتبال وکیل من را صدا می زند و می گوید که وحید هاشمیان آدم با شخصیتی است و از این حرف‌های شعار گونه و همانجا اعلام می‌کند که قرار داد او ۳۰ مرداد فسخ شده است. وکیل من هم می‌گوید چگونه زمانی که او داشته کار می‌کرده، قراردادش فسخ شده است؟ او هم می‌گوید من نمی‌دانم.

مربی سابق تیم ملی گفت: این کار اگر در آلمان انجام می‌شد، چه کاری با مسوول حقوقی آن‌جا می‌کردند. بعد از آن همه نامه‌ای که دادم، آقای ممبینی به من نامه زده که زمان فسخ قرارداد شما به اینجا نیامدید. آیا من باید هر روز جلوی در فدراسیون بایستم تا ببینیم سر کار هستم یا نه؟

هاشمیان در پاسخ به این پرسش که آیا پاداش جام جهانی به او رسیده یا نه، اظهار داشت: ما یک پاداش صعود داریم و یک پاداش حضور. اگر صعودی نباشد، حضوری هم نیست. آیا کادرفنی در این صعود نقش نداشته است؟ آیا مربیان نبیاد از این پاداش بهره‌مند شوند. بعد از قرارداد فاجعه‌بار ویلموتس، او چهار و نیم میلیون یورو. گرفت. وحید هاشمیان که ۲۴ ماه طول کشید تا حقوق اولش را بگیرد و کار خود را ترک نکرد، به جای پاداش، جزا گرفت. ما به خاطر صعود مجازات شدیم.

وی افزود: هیچ کدام از مربیان ایرانی کادرفنی پاداش خود را نگرفتند. تاج ۶ ماه پیش مصاحبه کرد و گفت ما تمام بدهی مربیان قبلی را پرداخت کردیم. موضوع پول و عدد نیست. بعد از بازی با عراق، محمد مخبر معاون رییس جمهور به رختکن آمد و گفت که همه شامل این صعود می‌شوند اما به کادر ایرانی هیچ پاداشی جز پاداش‌های وزارت و رزش و فدراسیون که بابت بردها می‌دادند، داده نشد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد نحوه شنیدن خبر جدایی دراگان اسکوچیچ گفت: من خودم از اخبار شنیدم که اسکوچیچ برکنار شده و کی‌روش قرار است سرمربی باشد. من دیگر اطلاعی نداشتم اما بعد از مدتی آقای محمد مهدی نبی در تلویزیون مصاحبه کرد و گفت می‌خواهیم وحید هاشمیان را نگه داریم اما خبری نشد. با تاج تماس گرفتم و از طریق منشی او قرار شد با هم دیداری داشته باشیم. به آقای تاج گفتم من برای این تیم زحمت کشیدم و استعفا هم نمی‌دهم. اگر استعفا می‌دادیم یک موضوع دیگر برای من درست می‌کردند و می‌گفتند خودش استعفا داده است. 

هاشمیان عنوان کرد: دیدم دوباره خبری نشد. مجدد به آقای نبی زنگ زدم و گفتم لطفا وضعیتم را مشخص کنید. بعد از دیدار با سنگال به نبی زنگ زدم و دوباره گفتم به من بگویید من هستم یا نه. من سال‌ها در اروپا کار کردم و می دانم نمی‌شود ترک کار کرد. ما به قوانین احترام می‌گذاریم. بعد از آن دوباره به تاج نامه زدم. این‌ها خودشان یک قانونی گذاشتند که اگر شخصی در سه ماه اول فسخ کند، باید سه ماه خسارت بدهد. این بند در قرارداد همه مربیان بود. 

وی افزود: یکبار به من گفتند قراردادت در تاریخ ۳۰ مرداد فسخ شده و بار دیگر گفتند قراردادت در زمان ویلموتس فسخ شده است. فسخ کردن به این شکل نیست. باید او را دعوت کنید و او را برکنار کنید. من به آن‌ها پیشنهاد دادم که پول من را از فیفا بدهید اما آن‌ها گفتند که ما می توانیم این کار را انجام دهیم. بعد نبی به وکیل من گفته که ما اصلا قرارداد را فسخ نکردیم. شما یکبار می‌گویید فسخ شده، ممبینی می‌گوید قبلا فسخ شده و بعد نبی در یک پیام صوتی از من معذرت‌خواهی می کند. آقای تاج، آقای نبی، شما اگر زرنگ هستید چرا این کار را برای ویلموتس نکردید؟ یک میلیارد و سیصد من زیاد است یا ۴ و نیم میلیون یوروِ ویلموتس؟ 

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در مورد پیشنهادات خود در ایران بیان کرد: قبل از شروع بازی‌های بحرین، دو پیشنهاد خوب از ایران داشتم. به گذشته برگردیم باز هم در بازی‌های سخت بحرین می‌ماندم. یک فشار بسیار زیادی در آن موقع وجود داشت. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.