سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان گفت: مجهزترین مرکز درمان ناباروری با تلاش این مجموعه تا پایان آبان سال جاری در شهر همدان راه اندازی می‌شود.

راه اندازی مجهزترین مرکز درمان ناباروری در همدان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی میرزاپور روز شنبه به مناسبت ۱۶ مرداد چهل و سومین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در نشست با خبرنگاران افزود: این مجموعه در حوزه پژوهش، راه اندازی مرکز درمان ناباروری را بر عهده گرفته است که در این راستا تامین تجهیزات زیربنایی و پزشکی مورد نیاز شروع و قراردادهای مختلف برای خرید تاسیسات مکانیکی و زیرساختی این طرح منعقد شده است.

وی با بیان اینکه منتظر تخصیص اعتبار لازم برای خرید تجهیزات پزشکی هستیم اضافه کرد: راه اندازی بخش درمان ناباروری یک کار پرهزینه از نظر تامین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص مورد نیاز است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان بیان کرد: این مرکز در نزدیکی شهرک شهید مدنی و در بلوار امام خمینی (ره) در ۲ طبقه در حال راه اندازی است که دارای ۲ اتاق عمل و اتاق جراحی، بخش های آزمایشگاهی، مطب و درمانگاه عمومی و آزمایشگاه است.

میرزاپور بیان کرد: ساختمان این مرکز پیشتر دارای کاربری آموزشی بود که به کاربری درمانی تغییر یافت و در این بخش عمومی غیردولتی، مراجعان با تعرفه دولتی ویزیت و درمان می شوند.

وی گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال تنها برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز بخش ناباروری هزینه شده که برای تکمیل طرح ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد ریال برای آغاز این طرح از محل اعتبارات سفر رییس جمهور پیش بینی شد که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت همچنین ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) وعده پرداخت ۵۰ میلیارد ریال داده که ۱۰ میلیارد ریال تاکنون پرداخت کرده است.

میرزاپور اظهار داشت: به منظور تامین نیروی انسانی با ۲ تن از پزشکان فوق تخصص در حوزه درمان ناباروری وارد مذاکره شده ایم تا در این مرکز مشغول به فعالیت شوند.

وی افزود: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد همدان نیز اقدام به راه اندازی سلامتکده طب سنتی ایرانی در بلوار شاه حسینی شهر همدان کرده تا مردم از خدمات پزشکی، داروخانه ای بهره مند شوند.

سند توسعه ۳۲۷ روستا در دست تدوین است

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان گفت: به تازگی طبق قرارداد منعقد شده بین جهاد دانشگاهی واحد همدان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، برای ۳۲۷ روستا بدون برنامه و بالای ۲۰ خانوار، سند توسعه اقتصادی و اشتعال زایی تدوین می شود.

میرزاپور افزود: بر تحقق این هدف با فرمانداران ۱۰ شهرستان، بخشدار و دهیاران نشست های متعددی برگزار و با مراجعه به روستاهای هدف نسبت به انجام تحقیقات لازم و تکمیل پرسشنامه اقدام و نتیجه آن در قالب یک گزارش تقدیم سازمان مدیریت شد.

وی اظهار داشت: بخش اجرایی کار به پایان رسیده که امید می رود گزارش نهایی تا دی ماه آماده و در اختیار سازمان مدیریت و متناسب با فعالیت در اختیار بخشداران قرار گیرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان گفت: چند موافقت اصولی دریافت شده که نمونه آن راه اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری غیر واگیر و سرطان است همچنین یک طرح پژوهشی با همکاری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با محوریت «حمایت از برنامه های اولویت دار استان در حوزه تحکیم و تعالی خانواده»، «طرح نگارش و تدوین سند راهبری کاهش و کنترل پدیده طلاق در استان» است.

میرزا پور ادامه داد: در مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی علاوه بر ارایه مشاوره به خانواده ها و زوجین، دوره هایی برای کودکان و نوجوانان برگزار شد همچنین مرکز مشاوره شغلی در این محل دایر و در حال ارائه مشاوره به مراجعان است.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه «تشخیص طبی» قدیمی ترین آزمایشگاه استان محسوب می شود و سال گذشته ۲۵ هزار نفر از خدمات این مرکز بهره مند شدند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان اظهار داشت: ۵۵۵ نمونه خون بند ناف سال گذشته و حدود ۱۷۰ نمونه چهار ماهه نخست امسال در این دانشگاه دریافت و بلافاصله به مرکز رویان ارسال شد.

میرزاپور، ارائه خدمت به ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش طب کار و سلامت شغلی، ارائه خدمات مشاوره ای به ۵۵۱ نفر، ارائه و فروش محصولات فناورانه در مرکز تخصصی سفال، ارائه خدمات به چهار هزار و ۸۰۰ نفر در سلامتکده طب سنتی را از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

وی گفت: در حوزه سفال چند طرح فناورانه و دانش بنیان در حال ارائه است که شامل حذف و کاهش کلسید از خاک رس لالجین برای افزایش مقاومت خاک تولید سفال که مطالعات انجام و در حال تجاری سازی است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه ۲ هزار کوره سنتی در این استان فعال است گفت: با استفاده از شیوه های فناورانه و دانش بنیان می توان این کوره ها را با کمترین هزینه بهسازی و از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد.

میرزاپور اظهار داشت: در بخش انتشارات جهاد دانشگاهی ۱۱ عنوان کتاب در حال چاپ یا چاپ شده دارد و ۲ عنوان کتاب در حال داروی است که پس از آن قابلیت چاپ پیدا می کند.

وی گفت: این مجموعه تکمیل طرح و فعالیت های بر زمین مانده سایر بخش ها را بر عهده گرفت و در سال های گذشته ماموریت های مختلف و بزرگی را انجام داده است.

وی اضافه کرد: چهار طرح فناورانه در حوزه آب شیرین کن، مولد سازی معادن، ساخت قطارهای برقی و سلامت و ژن درمانی در برنامه هفتم توسعه کشور به جهاد دانشگاهی محول شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.