معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه گفت: با توجه به قرارگرفتن شاخص کیفیت هوای این شهرستان در وضعیت خطرناک تمام مراکز درمانی و خدمات سلامت ساوه به حالت آماده باش در آمدند.

مراکز درمانی ساوه به حالت آماده باش در آمدند

به گزارش قدس آنلاین، صالح کربلایی حسنی با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه الودگی هوای ساوه به علت قرار گیری شاخص کیفیت هوای شهرستان در وضعیت خطرناک اظهار کرد: از مردم درخواست می شود تردد خود در فضای باز را کاهش و در صورت لزوم تردد از ماسک استفاده کنند.

بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌ سنجش آلودگی هوای میدان آزادی این شهر، شاخص لحظه ای کیفیت هوا منتهی به ساعت ۱۴ بر روی عدد ۳۶۲ قرار دارد که برای همه افراد جامع خطرناک محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه کلیه مراکز درمانی و جامع خدمات سلامت شهرستان تا اطلاع ثانوی در آماده باش کامل هستند اضافه کرد: همچنین بر اساس تصمیمات این کارگروه، مقرر شد کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پر تردد شهرساوه مستقر و نسبت به خدمات رسانی به شهروندان اقدام و ماسک در این میادین توزیع شود.

با توجه به پایش نقشه‌های هواشناسی پدیده گرد و خاک در پایدار نبوده و از اواخر شب به تدریج از غلظت آن کاسته خواهد شد

کربلایی حسنی خاطر نشان کرد: مقرر گردید کلیه معادن و کارگاه های عمرانی منشا گرد و خاک در سطح شهرستان تا پایان وقت امروز تعطیل گردند و اداره محیط زیست و صمت شهرستان ملزم به نظارت بر این واحدها هستند.

وی یاداور شد: هرگونه فعالیت ورزشی در زمین های روباز تا پایان وقت امروز در سطح شهرستان ممنوع می باشد و اداره ورزش و جوانان با اطلاع رسانی مناسب تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
طبق اعلام امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی غبار محلی هم اکنون کیفیت هوای این شهرستان را کاهش داده است.
طبق اعلام هواشناسی، از صبح امروز (شنبه) این پدیده دید افقی در شهرستان ساوه به حدود ۶۰۰ متر کاهش داده و با توجه به پایش نقشه‌های هواشناسی پدیده گرد و خاک در پایدار نبوده و از اواخر شب به تدریج از غلظت آن کاسته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.