دو خودروساز بزرگ ایرانی در تیرماه ۱۴۰۲، در مجموع ۳۰ هزار و ۸۶۵ مگاوات ساعت برق دریافت کردند که ۱۵.۵ درصد بیشتر از متوسط ماهانه فصل بهار است.

۲ خودروساز ایرانی در تیرماه چقدر برق مصرف کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بزرگترین بنگاه‌های خودروسازی ایران در تیرماه ۱۴۰۲ شرایط مناسبی پشت سر گذاشتند و میزان تولید در برخی از گروه‌های خودرویی به رشد تا ۹۷ درصد نیز دست یافتند.

با توجه به نیاز صنعت خودروسازی ایران به برق به عنوان عنصر راهبردی تولید، دو خودروساز بزرگ ایران در تیرماه سال جاری نسبت به متوسط ماهانه فصل بهار ۱۵.۵ درصد افزایش داشته و به ۳۰ هزار و ۸۶۵ مگاوات ساعت در اولین ماه فصل تابستان ۱۴۰۲ رسیده است.

میزان تامین برق ایران خودرو در تیرماه نسبت به متوسط ماهانه فصل بهار ۱۵.۴ درصد افزایش را تجربه کرده و به ۲۳ هزار و ۲۸۸ مگاوات ساعت رسیده است.

این در حالیست که رشد تامین برق سایپا از ۵۹۲۵ مگاوات ساعت در ماه‌های فصل بهار به ۷۵۷۷ مگاوات ساعت رسیده و ۲۱.۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

تامین برق پایدار باعث جهش تولید صنایع شد

در این رابطه، سید رسول علی‌دادی، کارشناس اقتصادی انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تامین برق متناسب با تولید صنعت کشور، مقدمه جهش تولید در بسیاری از صنایع طی فصل تابستان و تداوم رشد مثبت تابستان ۱۴۰۱ را فراهم کرده است.

تامین برق صنعت در سال ۱۴۰۲ با هدف جهش تولید

تامین برق صنایع در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ای به منظور تامین انرژی به منظور جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات توانیر تا کنون صنایع بزرگ کشور ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر انرژی برق دریافت کرده‌اند که رشد تولید ثبت شده در این صنعت‌ تایید کننده این اطلاعات است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.