نیروی هوایی اوکراین امروز (یکشنبه) مدعی شد که روسیه طی شب گذشته چندین موج از حملات را با ۷۰ سلاح هوایی از جمله موشک‌های کروز و مافوق صوت و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین انجام داد و به نظر می‌رسد حداقل ۱۰ موشک از پدافند هوایی اوکراین عبور کرده است.

نیروی هوایی اوکراین: روسیه با ۷۰ سلاح هوایی طی شب گذشته به اوکراین حمله کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نیروی هوایی اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت: پدافند هوایی اوکراین ۳۰ موشک از ۴۰ موشک کروز و تمام ۲۷ پهپاد که روسیه طی یک شب شلیک کرد را منهدم کرده است.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روسیه سه موشک مافوق صوت کینژال نیز پرتاب کرده است، اما اطلاعات بیشتری در این باره ارایه نکرد.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست برای ۱۰ موشک کروزی که سرنگون نشدند، چه اتفاقی افتاده است.

رسانه‌های محلی مدعی زخمی شدن یک کارگر در سیلو غلات در منطقه‌ای در غرب اوکراین طی حمله شبانه روسیه شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین این حمله را "جنایت جنگی" توصیف کرد و مدعی شد: در حمله اخیر به یک مرکز انتقال خون در شهر کوپیانسک خارکف، مردم کشته و زخمی شده‌اند. وی به تعداد تلفات این حادثه اشاره نکرد.

اما روسیه طرح ادعای هدف قرار دادن غیرنظامیان به صورت عمدی را رد می‌کند.

سرهی تیورین (Serhiy Tiurin) معاون فرماندار منطقه «خملنیتسکی» در غرب اوکراین اعلام کرد که یک فرودگاه نظامی در «استاروکوستیانتینیف» (Starokostiantyniv) از جمله اهداف [این حمله] بوده است.

یوری ایحنات (Yuriy Ihnat) سخنگوی نیروی هوایی اوکراین به شبکه ملی این کشور گفت که یکی از اهداف کلیدی حمله شبانه روسیه منطقه «خملنیتسکی» بود.

حملات روسیه پس از آن رخ داد که روز گذشته یک شناور بدون سرنشین اوکراینی به یکی از کشتی‌های باری نیروی دریایی روسیه مستقر در یکی از بنادر دریای سیاه حمله کرد.

اوکراین از اوایل ماه ژوئن (خرداد) یعنی در حدود ۲ ماه پیش ضدحمله خود را با هدف بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف روسیه آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.