کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز و فردا در نیمه شمالی شاهد افزایش ابرناکی با احتمال بارش‌های پراکنده باران هستیم.

بارش پراکنده باران در نیمه شمالی خراسان رضوی/کیفیت هوا کاهش می‌یابد

به گزارش قدس خراسان، سارا حکمی اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا پایان هفته پدیده غالب جوی در سطح استان وزش باد شدید همراه با گردوخاک و گردوغبار است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در ساعات بعدازظهر بر شدت و سرعت وزش باد افزوده می‌شود و در نواحی شرقی و جنوب شرق استان شاهد طوفان گردوخاک خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود به جهت جریانات باعث انتقال گردوخاک و گردوغبار به سایر نقاط به ویژه نواحی مرکزی و مشهد مقدس شود و کاهش کیفیت هوا و میدان دید را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز و فردا در نیمه شمالی شاهد افزایش ابرناکی با احتمال بارش‌های پراکنده باران هستیم.

حکمی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با دمای هوای ١۵ درجه و شهرستان‌ داورزن با دمای هوای ۴٠ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های‌ تایباد با سرعت ۶١ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ٣۵ و ٢٢ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات  به ٣۶ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ٢٢ درجه خواهد رسید. اواخر هفته در مشهد شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.