ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه او برنده واقعی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده را در شدیدترین اظهارنظرهای خود در این مورد، رد کرد.

نامزد جمهوری‌خواه: اگر انتخابات ۲۰۲۴ همه‌پرسی عملکرد رئیس‌جمهور باشد، پیروز می‌شوم/ تخریب زیرپوستی «بایدن» توسط «دیسانتیس»

به گزارش قدس آنلاین، رقیب درون‌حزبی ترامپ در میان جمهوری‌خواهان در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان راه اندازی کمپین ریاست جمهوری‌اش به داشا برنز، خبرنگار ان‌بی‌سی‌نیوز، گفت: «کسی که هر چهار سال یک‌بار در بیستم ژانویه دست خود را روی کتاب مقدس بگذارد و قسم یاد کند، برنده انتخابات بوده و شکی در آن نیست. ترامپ بدون شک شکست‌خورده و جو بایدن رئیس‌جمهور است».

زیرسؤال بردن رویکرد نظام قضایی
با این حال، دیسانتیس در مصاحبه‌اش به این نکته اشاره کرد که در مورد انتخابات ۲۰۲۰ مشکلات زیادی را شاهد بوده است، ازجمله کمک‌های مالی مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا برای تحت تأثیر قرار دادن انتخابات، در دسترس بودن گسترده برگه‌های رأی به شکل نامه و برخی از قوانین ایالتی که به اشخاص طرف سوم اجازه جمع‌آوری آرا را می‌داد و برخی از برگه‌های رأی‌دهندگان را برگرداند. همین‌طور اینکه چگونه رسانه‌های اجتماعی به قضیه رسوایی لو رفتن اسناد لپ‌تاپ هانتر بایدن، پسر جو بایدن، آن‌گونه که باید و شاید نپرداختند.

دیسانتیس گفت: «من فکر می‌کنم افرادی که در رسانه‌ها و برخی جاهای دیگر هستند، می‌خواهند طوری رفتار کنند که آن یک انتخابات عالی بود. من فکر نمی‌کنم آن انتخابات به‌خوبی برگزار شد. همچنین فکر می‌کنم جمهوری‌خواهان به مقابله با این حواشی نپرداخته‌اند. شما باید در زمانی که چنین اتفاقاتی می‌افتد، برای حل مشکل تلاش کنید».

دیسانتیس از حمله به ترامپ و مشکلات قضایی اخیر او امتناع و تأکید کرد این قضیه واقعاً مربوط به دونالد ترامپ نیست و قضایای دیگری در این میان در جریان است. او همچنین بر مخالفت خود با نظام قضایی آمریکا در برخورد متعصبانه و وارد کردن درگیری‌های سیاسی جناح‌ها و احزاب که خود را در قضیه دادگاه اخیر ترامپ نشان داد، تأکید کرد. او همچنین گفت: تمرکز بیش از حد بر ترامپ و کیفرخواست‌های او مسیری مشکل‌ساز برای جمهوری‌خواهان خواهد بود.

دیسانتیس شرح داد: «اگر رقابت آینده یک همه‌پرسی درباره سیاست‌های جو بایدن و شکست‌هایی باشد که از او دیده‌ایم و ما چشم‌انداز مثبتی برای آینده ارائه داده‌ باشیم، در انتخابات ریاست جمهوری برنده خواهیم بود و فرصتی خواهیم داشت که کشور را به‌درستی اداره کنیم. از سوی دیگر، اگر انتخابات آینده مربوط به وقایع گذشته و همه‌پرسی در مورد ۶ ژانویه ۲۰۲۱ باشد، یا اینکه چه سندهایی از توالت خانه ترامپ بیرون کشیده شده، انتخابات را می‌بازیم».

مشت آهنین علیه مهاجران
یکی از موضوعاتی که دیسانتیس نگاهی تندروتر نسبت به ترامپ دارد، مهاجرت است. در اواخر ژوئن، او گفت از مقابله مرگبار علیه مهاجران به آمریکا که مظنون به قاچاق مواد مخدر هستند، حمایت می‌کند. او اکنون در مصاحبه جدیدش پا را فراتر گذاشته و می‌گوید: «کارتل‌های مواد مخدر اساساً سازمان‌های تروریستی خارجی هستند» و استفاده از «نیروی کشنده» علیه آن‌ها موجه است.

برنز به دیسانتیس فشار آورد که چگونه می‌تواند از بین مهاجران «آدم‌های خوب را از آدم‌های بد تشخیص دهد، به‌ویژه وقتی مردم در شب از مرز عبور می‌کنند»، دیسانتیس پاسخ داد: «همان‌طور که یک افسر پلیس می‌داند؛ همان‌طور که کسی که در عراق فعالیت می‌کرد می‌دانست. می‌دانید، این افراد در عراق در آن زمان، همه شبیه هم بودند. شما نمی‌دانستید کدام یکی از آن‌ها به خود کمربند انفجاری بسته است، پس افرادی که آنجا عملیات اجرا می‌کردند باید قضاوت انجام می‌دادند».

 گفتنی است، دیسانتیس در جنگ عراق حضور داشته و تنها کسی در انتخابات ۲۰۲۴ است که سابقه خدمت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.