اتحادیه پزشکان اعلام کرد که رزیدنت‌های بیمارستان‌های دولتی نیجریه عصر جمعه پس از گفت‌ وگو با قانونگذاران این کشور به اعتصاب سه هفته‌ای خود پایان دادند.

رزیدنت‌های بیمارستان‌های دولتی نیجریه به اعتصاب خود پایان دادند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، انجمن ملی رزیدنت‌های نیجریه (NARD) اعلام کرد که تصمیم برای پایان دادن به اعتصاب پس از جلسه بسیار مثمر ثمر آنها با قانونگذاران این کشور به رهبری گودویل آکپابیو رئیس مجلس سنا در ابوجا صورت گرفت.

اورجی امکا اینوسنت رئیس انجمن ملی رزیدنت‌های نیجریه به خبرنگاران گفت: در تعامل با رئیس مجلس سنا و دیدن رویکرد وی در راستای حل مشکلات ما، مطمئن هستیم که وی نسبت به برآوردن خواسته‌های ما تلاش خواهند کرد.

به نوشته رویترز، پس از افزایش سه برابری قیمت سوخت که افزایش کرایه‌های حمل و نقل در نیجریه را به دنبال داشت، بولا تینوبو رئیس جمهور نیجریه هم تصمیم گرفت که یارانه حمل و نقل کارکنان بخش دولتی را حذف کند و همین امر موجب نارضایتی این بخش از جامعه نیجریه شد و رزیدنت‌ها اولین گروه از کارمندان بخش دولتی بودند که در اعتراض به این تصمیم رئیس جمهور دست به اعتصاب زدند.

رزیدنت‌ها پزشکان عمومی فارغ‌التحصیل از دانشکده پزشکی مستقر در مراکز درمانی و به صورت تمام وقت مشغول مهارت‌آموزی و فراگیری آموزش‌های عملی مورد نیاز در یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی هستند و به همین دلیل خدمات آنها برای مراقبت‌های بهداشتی خط مقدم در نیجریه بسیار مهم است چرا که این گروه از پزشکان هستند که بر بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های این کشور تسلط دارند.

رئیس مجلس سنای نیجریه نیز از رزیدنت‌های بیمارستان‌های دولتی نیجریه به خاطر تصمیم آنها برای پایان دادن به اعتصاب سه هفته‌ای خود تشکر کرد و این عمل را به نفع توده‌های رنج دیده این کشور دانست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.