تاکنون ۸۰۰ هزار نفر با ثبت‌نام در سامانه سماح برای سفر به عراق در ایام اربعین اعلام آمادگی کردند. دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین می‌گوید: ۶۴۵ هزار نفر با پرداخت هزینه بیمه، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

۸۰۰ هزار نفر تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ستاد مرکزی اربعین اعلام کرده که همه زائران برای زیارت اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و نام‌نویسی در این سامانه با پرداخت حق بیمه قطعی خواهد شد.

ثبت‌نام قطعی ۶۴۵ هزار زائر اربعین در سامانه سماح

حمیدرضا محمدی، دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین با اشاره به نام‌نویسی ۸۰۰ هزار زائر در سامانه سماح می‌گوید: ۶۴۵ هزار نفر از آنها ثبت‌نام قطعی کرده‌اند، همچنین بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مرز مهران عازم عراق می‌شوند.

۸۰۰ هزار نفر تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند
سامانه سماح

۶۰ درصد زائران مرز مهران را برای خروح از کشور انتخاب کردند

امسال مرزهای زمینی مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق در ایام اربعین باز است و حتی مرزهای خسروی و تمرچین به طور شبانه‌روز فعال خواهد بود. علاوه بر این، تعداد گیت‌های مرز مهران افزایش یافته تا زائران کم‌تر پشت مرزها معطل شوند.

با وجود ایجاد امکانات رفاهی در مرز خسروی، همچنان بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند. البته اتوبوس‌های مسافربری نیز برای انتقال زائران به مرز مهران نسبت به گذشته افزایش یافته و حدود ۴۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای جابجایی زائران به سمت مرز مهران در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، سال گذشته بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در اربعین شرکت کردند که بیش از ۹۰ درصد زائران از طریق مرزهای زمینی عازم عراق شدند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.